Jump to content

PiperBills hjemmelaget mega fuktsluker

PiperBill

Recommended Posts

PiperBills hjemmelaget mega fuktsluker

Nå er det nesten 2 uker siden jeg lagde disse og la 3 stk i min Baltic. Båten er dekket til med vinterkalesje og formsydd presenning. Med andre ord ganske tett. Var nedover og sjekket alt i dag. Luftfuktigheten i båten ligger på 66 % mens ute er det 68 %. Vi har hatt mye regn de siste par dager men i dag var det sol og klar himmel. Jeg brukte veisalt som jeg kjøpte på Felleskjøpet. 20kg til en drøy hundrings. Tror jeg brukte ca. 9kg til sammen. Saltet kjennes litt fuktig ut men det har ikke kommet vann nede i kassene så langt. Kassene er kjøpt på Europris.

La bildene taler for seg.

helkassebefore.jpg

SideBySide.jpg

DoneLid.jpg

medSalt.jpg

meter.jpg

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Fjordgubbe skrev 30 minutter siden:

Dette har vel  før vore diskutert ved fleire høve her på Baatplassen. Fuktslukarar med vanleg vegsalt under ei kalesje på ein slik stor båt kan du berre gløyme. Som å ausa båten med nøgla ute.

Vi får se da.. Det blir som det blir nå fordi jeg har ingen annen mulighet denne vinteren. Har ikke tilgang til strøm.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

• 5 måneder senere...

Begynte vårpuss i dag og tok ut de 3 fuktslukere jeg hadde laget. De hadde samlet drøy 10 liter tilsammen i løpet av vinteren. Ganske fornøyd jeg. Jeg har vært opp i båten mange timer siden oktober i fjor og det har ikke vært over en 78 % relativt fuktighet.

salt.jpg

Redigert av PiperBill (see edit history)

Klart det ikke kan sammenlignes med en avfukter og det hadde jeg hatt om jeg hadde tilgang til strøm. Men målet var å unngå jordslag og mugg og det har gått bra. Admiralen sier det har aldri vært lettere å vaske  etter vinteren. J

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...