PiperBill Startet 18.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2017 PiperBills hjemmelaget mega fuktsluker Nå er det nesten 2 uker siden jeg lagde disse og la 3 stk i min Baltic. Båten er dekket til med vinterkalesje og formsydd presenning. Med andre ord ganske tett. Var nedover og sjekket alt i dag. Luftfuktigheten i båten ligger på 66 % mens ute er det 68 %. Vi har hatt mye regn de siste par dager men i dag var det sol og klar himmel. Jeg brukte veisalt som jeg kjøpte på Felleskjøpet. 20kg til en drøy hundrings. Tror jeg brukte ca. 9kg til sammen. Saltet kjennes litt fuktig ut men det har ikke kommet vann nede i kassene så langt. Kassene er kjøpt på Europris. La bildene taler for seg. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Duppe Svart 18.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2017 Interessant. Så tipset om veisalt fra Felleskjøpet i annen tråd, men etter jeg hadde handlet vanlige fuktslukere fra West (25 kr for 450g), men blir langt for oss i Oslo sentrum til nærmeste FK utsalg så får bli neste gang jeg er på tur. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Fin løsning. Fylte selv tidligere år strømper og strømpebukser med slikt veisalt og hengte opp over en bøtte. I dag har jeg vel 12-15 slike småe avfukterbokser som jeg putter en dyr liten saltpose i.... Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 19.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Ja jeg har en strømpe fylt med salt hengende over vasken i pentry og toalettrom også. De var faktiske ganske mettet med vann allerede og det lå vann nede i vasken. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Fjordgubbe Svart 20.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2017 Dette har vel før vore diskutert ved fleire høve her på Baatplassen. Fuktslukarar med vanleg vegsalt under ei kalesje på ein slik stor båt kan du berre gløyme. Som å ausa båten med nøgla ute. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 20.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2017 Fjordgubbe skrev 30 minutter siden: Dette har vel før vore diskutert ved fleire høve her på Baatplassen. Fuktslukarar med vanleg vegsalt under ei kalesje på ein slik stor båt kan du berre gløyme. Som å ausa båten med nøgla ute. Vi får se da.. Det blir som det blir nå fordi jeg har ingen annen mulighet denne vinteren. Har ikke tilgang til strøm. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
PiperBill Svart 29.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2018 (redigert) Begynte vårpuss i dag og tok ut de 3 fuktslukere jeg hadde laget. De hadde samlet drøy 10 liter tilsammen i løpet av vinteren. Ganske fornøyd jeg. Jeg har vært opp i båten mange timer siden oktober i fjor og det har ikke vært over en 78 % relativt fuktighet. Redigert 29.Mars.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Lars Hansen Svart 29.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2018 Holder på litt i båten om dagen, og har en Sandstrøm avfukter som jeg setter på når jeg drar fra båten. Denne har til sammenligning de siste dagene avfukter ca 1,8 ltr. pr. døgn. Båten er en Bavaria 38 seilbåt, lukker alt av luker når jeg drar... Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 30.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 Klart det ikke kan sammenlignes med en avfukter og det hadde jeg hatt om jeg hadde tilgang til strøm. Men målet var å unngå jordslag og mugg og det har gått bra. Admiralen sier det har aldri vært lettere å vaske etter vinteren. J Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.