Jump to content

Optimax motorer/dfi systemet?

Svein34

Recommended Posts

Jeg hadde en slik motor fra 2007 til 2014, bare 115 hk. Gangtid ca 460 timer ved salg.

Det var ingen problemer med bensinsystem eller kompressor.

En coil sviktet, og alle 3 coilene ble dermed byttet på reklamasjon.

Giroverføring inne i motor kan bli treg. Det blir da knip i en foring som sitter på "giraksling" som går fra motorhode og ned i stammen. Denne foringen sitter i motordeksel under motorhode. Det er saltavleiringer som foråsaker dette. Denne feilen fikk jeg ikke på reklamasjon pga at det står i manualen at motor skal spyles i ferskvann etter hver bruk......

Jeg fikk også noe rust på nederste brakett hengsel og selve styrearmen i motor. Denne rusten er en svakhet på noen av optimaxene, men har ikke sett slik rust på saltwater serien.

Anbefaler den dyreste totaktsoljen til mercury eller tilsvarende for minst røyk på sakte fart

Synest totalt sett det var en god motor, med relativt lavt forbruk, spesielt på sakte fart, lavt støynivå.

Dette var mine erfaringer....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...