Svein34 Startet 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2017 Har fått meg en 75 hk mercury optimax der jeg lurer på om noen har kjenskap til disse å hvordan opplegget med kompressor å injection har fungert de årene den har vert på markedet? Er de som en god gammel totakter å regne? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Jeg hadde en slik motor fra 2007 til 2014, bare 115 hk. Gangtid ca 460 timer ved salg. Det var ingen problemer med bensinsystem eller kompressor. En coil sviktet, og alle 3 coilene ble dermed byttet på reklamasjon. Giroverføring inne i motor kan bli treg. Det blir da knip i en foring som sitter på "giraksling" som går fra motorhode og ned i stammen. Denne foringen sitter i motordeksel under motorhode. Det er saltavleiringer som foråsaker dette. Denne feilen fikk jeg ikke på reklamasjon pga at det står i manualen at motor skal spyles i ferskvann etter hver bruk...... Jeg fikk også noe rust på nederste brakett hengsel og selve styrearmen i motor. Denne rusten er en svakhet på noen av optimaxene, men har ikke sett slik rust på saltwater serien. Anbefaler den dyreste totaktsoljen til mercury eller tilsvarende for minst røyk på sakte fart Synest totalt sett det var en god motor, med relativt lavt forbruk, spesielt på sakte fart, lavt støynivå. Dette var mine erfaringer.... Sitér dette innlegget Link to post
Svein34 Svart 20.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2017 Jeg har også rust på brakettene og styrearm samt tiltmotor som jeg har drevet å behandlet med ferro bet å primer, håper det stopper videre rustangrep. Motoren min er en 2004 modell. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.