Roger jo Startet 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2017 Drivstoffslange som går fra bensintank til motor Båter levert fra Fritid-Senteret as i perioden 2012 til 2016 kan ha drivstoffslange med artikkelnummer 2895 909 5, Codan 3123. Denne drivstoffslangen er ikke godkjent etter ISO 7840-A1, men etter ISO 4639-1 Type 3 Grade A. Vi ber kunder som har fått montert nevnte slange kontakte oss. Vi er nå i kontakt med sertifiseringsorgan for å få en vurdering av drivstoffslange med artikkelnummer 2895 909 5, Codan 3123 mht bruk i fritidsbåter. Drivstoffslangen er ikke vurdert etter ISO 7840-A1, og har av den grunn ikke blitt bekreftet godkjent for fritidsbåter. I helt spesielle tilfelle kan drivstoffslanger som ikke er godkjente være en medvirkende årsak til brann i båten. Det er ikke konstatert tilfelle av dette her. Produktet er ikke solgt utenfor Norge. Vedlegg: Melding om farlig produkt - Drivstoffslange til fritidsbåt Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
X10an Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 (redigert) Trenger virkelig hver eneste av disse RAPEX-meldingene sin egen tråd? Eller er det kanskje mulig å samle alle i en egen tråd som for eksempel heter "RAPEX meldinger"? https://www.aftenposten.no/norge/i/LvBXq/10000-router-batterier-kan-vare-brannfarlige Redigert 19.Oktober.2017 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 X10an skrev 56 minutter siden: Trenger virkelig hver eneste av disse RAPEX-meldingene sin egen tråd? Eller er det kanskje mulig å samle alle i en egen tråd som for eksempel heter "RAPEX meldinger"? https://www.aftenposten.no/norge/i/LvBXq/10000-router-batterier-kan-vare-brannfarlige Jeg mene ja. Men for batteriene kunne du løfta 'denne Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
X10an Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Linken var utelukkende ment for å understreke mitt poeng, og jeg har ikke engang lest artikkelen selv. RAPEX-meldingen i denne tråden her gjelder tross alt en drivstoffslange som bare er godkjent etter "feil" standard. Ikke er det akutt og trolig et det heller ikke et problem som går utover produsentens ansvar i forhold til egen CE-godkjenning. Men for all del, jeg skal ikke legge meg ytterligere opp i dine vurderinger rundt dette dersom du fortsatt mener separate tråder er nødvendige. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.