ne.andersson
Hvis du ikke tenker å rive ut alle kabler og starte på nytt så må du nesten få deg en god oversikt før du starter med noe som helst.
Kjøp deg en billig mulitmeter på biltema.
Begynn med å lage deg er en skisse når du er i båten og kartlegger. Start med å dokumentere hvordan batteriene er koblet sammen, om det er et skillerele mellom forbruk og start, finn din minusskinne, bryterpanel, hovedsikring, hovedbryter etc og dokumentere hele kretsen med hvor kablene tar veien så skal du se at du får en bedre oversikt.
Lykke til
PS. forbedringspotensial - jeg ville snudd et av dem to første sorte batteriene slik at ikke pluss og minus står hverandre så nært, ser ut til at det kun er litt elteip som skal løsne før en brann oppstår der, men det er kun tanker fra en brann-paranoid elektriker. Av bildene å dømme så ser det ut til at det er en direkte kobling mellom sorte og blåe batteriene, et skillerele her ville gjort susen. Og for guds skyld om du får litt ekstra rød kabel over så bytt den blåe koblingen mellom pluss på dem sorte batteriene og dem blå batteriene. (Blå kabel for pluss er som å banne i kyrkja)
Edit: siden jeg er svensk så forstår jeg ikke helt din dialekt men du hadde er spørsmål om hvem kabler som var dem som ladet batteriene?