MajorAndy
Jeg takker igen ydmygt for fantastisk rådgivning og engagement. Og hvis denne tråd kan give andre lyst til at få et tilsvarende overblik over deres 12V system, så er det jo en stor bonus :-)
Jeg hører jo hvad I siger angående ladning fra generatoren. Men det er jo sådan, at generatoren lader forbrugsbanken i dag - selv om den ikke burde. Og ifølge dinamo herind, som rådgav om en lille test herover, så kan det indikere, at der er et skillerelæ et sted - måske indbygget i laderen eller ved hovedafbryderen. Jeg har skrevet til både værft og importør for at høre om de skulle have en tegning over anlægget, men ikke hørt noget.
Jeg regner med at gå i gang med selve omflytningen i næste uge. Så burde tingene være kommet fra UK. I mellemtiden har jeg lidt hygge med at skifte til LED og LED lysdæmpere i salonen og på agterdækket. Så er der et horn, der er defekt. Og så skal jeg installere et NMEA-interface mellem motor og plotter. Og lidt andet...
Regner med at få tid til at komme i båden i helgen, så jeg kan tage fotos af generatoren og ovsersigtsbilleder. Det er også sjovt at have et før og efter-billede :-)
Hvis nogen har råd til yderligere eftersøgning efter det mytiske skillerelæ, så hører jeg gerne fra jer!
Red: Og så skal jeg lige tjekke det med sikringerne. Jeg mener, at det er sat op som jeg har tegnet det: Med en sikring lige efter hovedafbryderen og derefter en sikring, hvor de to thrustere og spil er koblet sammen.