Jump to content

Edit History

MajorAndy

MajorAndy

Jeg ved ikke om jeg har fået et hint, der måske kan forklare hvor forbindelsen mllem start- og batteribank er - jfr. ovenstående problematik.

Plotteren er forbundet til forbrugsbanken.

Når jeg tænder plotteren, viser den spændingen på banken - i dette tilfælde 11,8V (og inden nogen falder over, at det er for lavt, så har jeg målt på batterierne også, og der er et spændingsfald på 0,5V fra batterier til plotter - så den reelle spænding på forbrugsbanken er altså 12,3V. Der er gået mindst et par døgn inden sidste ladning og der er forbrug på banken - i dette tilfælde plotter og VHF)

image1.png.e96f673e2d0841604666586e8587b527.png

Nu slår jeg tændingen til. Og så stiger spændingen - målt på plotteren - til 12V:

image2.png.8d70b38e926dd92984bad7915399969f.png

Og slukker jeg igen, så falder spændingen igen til 11,8V

Det må vel betyde, at når tændingen er slået til, så åbner det for en forbindelse mellem forbrugsbank og startbank? Hvilket vel også betyder, at der lades på forbrugsbanken når motoren kører? Og det må vel betyde, at der sidder en eller anden form for skillerelæ på motoren? Eller hvad?

MajorAndy

MajorAndy

Jeg ved ikke om jeg har fået et hint, der måske kan forklare hvor forbindelsen mllem start- og batteribank er - jfr. ovenstående problematik.

Når jeg tænder plotteren, viser den spændingen på banken - i dette tilfælde 11,8V (og inden nogen falder over, at det er for lavt, så har jeg målt på batterierne også, og der er et spændingsfald på 0,5V fra batterier til plotter - så den reelle spænding på forbrugsbanken er altså 12,3V. Der er gået mindst et par døgn inden sidste ladning og der er forbrug på banken - i dette tilfælde plotter og VHF)

Nu slår jeg tændingen til. Og så stiger spændingen - målt på plotteren - til 12V:

Og slukker jeg igen, så falder spændingen igen til 11,8V

Det må vel betyde, at når tændingen er slået til, så åbner det for en forbindelse mellem forbrugsbank og startbank? Hvilket vel også betyder, at der lades på forbrugsbanken når motoren kører? Og det må vel betyde, at der sidder en eller anden form for skillerelæ på motoren? Eller hvad?

MajorAndy

MajorAndy

Jeg ved ikke om jeg har fået en hint, der måske kan forklare hvor forbindelsen mllem start- og batteribank er - jfr. ovenstående problematik.

Når jeg tænker plotteren, viser den spændingen på banken - i dette tilfælde 11,8V (og inden nogen falder over at det er for lavt, så har jeg målt på batterierne også, og der er et spændingsfald på 0,5V fra batterier til plotter - så den reelle spænding på forbrugsbanken er altså 12,3V. Der er gået mindst et par døgn inden sidste ladning og der er forbrug på banken - i dette tilfælde plotter og VHF)

Nu slår jeg tændingen til.n Og så stiger spændingen - målt på plotteren - til 12V:

Og slukker jeg igen, så falder spændingen igen til 11,8

• Create New...