Nerdy Startet 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2017 Hei. Har demontert den hekkmonterte hekksvingeren på båten min ognå skal dette tettes. Det er 5 små skruehull totalt. Det ene hullet er borret ved kryssfineren, og da ikke gjennomgående. Mens de 4 andre er gjennomgående kun gjennom glassfiberen. Så, hva er beste måte, jeg kommer ikke til på innsiden for arbeid, kun på utsiden. Båten samler litt regnvann på innsiden der skruehullene har vært, så må være tett denne veien. epoxy sparkel? Skrue med sikaflex? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Bore opp og kile inn treplugger (teak) med sika som igjen sparkles over med polyesterbasert glassfibersparkel eller epoxy. Plugger i ulike størrelser selges flere steder. Blir solid og som nytt.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Ville latt vær og bruke teak da den er litt feit og vil gi dårlig feste for sparkel. Gjør rent og slipe litt og fylle med litt stålplast. Er du xtra nøye sliper litt xtra og legger litt duk og polyester over området. Og avslutter med topcoat. Matter den igjen litt ned med pussepapir så grunning og bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 20.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2017 Som du nevner er skrue med sikaflex eller lignende det aller enkleste. Det er jo ikke synlig og har ikke noe å si for fart, og om noen skal ha på en hekksvinger igjen er alt klart. Sitér dette innlegget Link to post
Nerdy Svart 25.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2017 Hva tror dere om å forsenke hullene skikkelig, rengjøre og presse inn det jeg klarer med epoksysparkel? Og så slipe rett og grunning / bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 27.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2017 Epoxy vil fungere bra hvis det du skal sparkle er tørt. Hvis det er fuktig ville jeg benytta skruer og sika/teck7. Sitér dette innlegget Link to post
Nerdy Svart 3.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 Nei båten står i opplag nå og alt skal være tørt til våren når det skal repareres. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 Jeg brukte en kniv som jeg roterte i hullene med, slik at dem ble koniske, så fylte jeg og sparklet hullene med epoxysparkel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.