CatoN Startet 21.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2017 Hei Har en seilbåt med en gammel VP 7 A, og lurer på å bytte til større motor. Vp 7a er 2 cyl 13 hk, vet noen om fysisk forskjell i størrelse til md11 evt. 2003? samme motorfester? Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert, var opprinnelig "Volvo Penta motorbytte". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
CatoN Svart 23.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Ingen som har peiling? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Hei Motorfester er ingen grunn til å kjøpa VP. Motorfabrikantar som Beta Marine, Vetus, Nanni etc har ofte fester som passar på fundament til VP og Yanmar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 CatoN skrev On 21.10.2017 at 10.40: Vp 7a er 2 cyl 13 hk, vet noen om fysisk forskjell i størrelse til md11 evt. 2003? samme motorfester? Har du seildrev er det likt. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Å bytte til en motor som det snart ikke er mulig å få deler til (MD11) er kanskje ikke det smarteste.... Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Vet ikke noe om motorfeste distanser men du må nok regne med litt konvertering uansett. Jeg har VP 2003 i min Maxi 95, er i utgangspunkt veldig fornøyd med den utover at delerne er litt dyre og den har noen svake punkter som ferskvannspumpa etc. dog ekstremt enkelt å mekke på for meg uten tidligere kunnskap. Om jeg var i din situasjon skulle jeg kjøpt en VP d1-20B eller nyere med 400-500 timer på nakken. Koster sånn ca 35-45. Har du ikke råd til noe slikt så ville jeg gått for noe nyoverhalt yanmar. Men hva vet jeg, motor er ikke min starke side. Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 54 minutes ago, ne.andersson said: Om jeg var i din situasjon skulle jeg kjøpt en VP d1-20B eller nyere med 400-500 timer på nakken. Koster sånn ca 35-45. Har du ikke råd til noe slikt så ville jeg gått for noe nyoverhalt yanmar. Men hva vet jeg, motor er ikke min starke side. Sånn av nysgjerrighet: hvor får man tak i en slik bruktmotor? Litt rart at noen bytter ut en motor som har gått så lite og er så ny. Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Fant jo en slik motor selv på fin når jeg sjekket. Må være et lurt kjøp i forhold til alle eldre motorer dom ligger der til nesten samme pris.. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Sahara, det ligger en D1-20 på Finn akkurat nå faktisk, har snakket med selger tidligere i sommer men endte på at jeg kjører min VP2003 i minst 1-2 år til, grunnen er at båten er blitt grunnstøtt og ikke har noen større verdi. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.