Jump to content

Bytte fra VP 7A til MD11 eller 2003, passer motorfestene?

CatoN

Recommended Posts

Hei

Har en seilbåt med en gammel VP 7 A, og lurer på å bytte til større motor.

Vp 7a er 2 cyl 13 hk, vet noen om fysisk forskjell i størrelse til md11 evt. 2003?

samme motorfester?

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Volvo Penta motorbytte". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Vet ikke noe om motorfeste distanser men du må nok regne med litt konvertering uansett.

Jeg har VP 2003 i min Maxi 95, er i utgangspunkt veldig fornøyd med den utover at delerne er litt dyre og den har noen svake punkter som ferskvannspumpa etc. dog ekstremt enkelt å mekke på for meg uten tidligere kunnskap.

Om jeg var i din situasjon skulle jeg kjøpt en VP d1-20B eller nyere med 400-500 timer på nakken. Koster sånn ca 35-45. Har du ikke råd til noe slikt så ville jeg gått for noe nyoverhalt yanmar. Men hva vet jeg, motor er ikke min starke side. :smiley:

54 minutes ago, ne.andersson said:

Om jeg var i din situasjon skulle jeg kjøpt en VP d1-20B eller nyere med 400-500 timer på nakken. Koster sånn ca 35-45. Har du ikke råd til noe slikt så ville jeg gått for noe nyoverhalt yanmar. Men hva vet jeg, motor er ikke min starke side. :smiley:

Sånn av nysgjerrighet: hvor får man tak i en slik bruktmotor? Litt rart at noen bytter ut en motor som har gått så lite og er så ny.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...