Håholmen Startet 21.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2017 Hei Jeg har tidligere hatt mindre båter som har blitt tatt på land om vinteren. Nå har jeg en Viknes 1030 som skal ligge på sjøen i vinter. Er det noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre / ikke gjøre, i denne forbindelse ?? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 21.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2017 f35 skrev 22 minutter siden: Hei Jeg har tidligere hatt mindre båter som har blitt tatt på land om vinteren. Nå har jeg en Viknes 1030 som skal ligge på sjøen i vinter. Er det noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre / ikke gjøre, i denne forbindelse ?? Er haugevis av tråder om det temaet, bare leit opp, så får du smørbrødlister lange som.... Sitér dette innlegget Link to post
Sofia 1030 Svart 21.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2017 Det viktigste er å tømme ferskvannstanker, varmtvann og ha åpne kraner. Regner med at du har to kraner en rød og en blå i motorrommet for å få ut vannet når du har tømt via kraner. Etter min mening er det ikke nødvendig å blåse med luft gjennom systemet. Ellers bruker jeg å ha 1 varmerør i motorrommet og en liten ovn inne i båten (frostvakt). Her i Tromsø har jeg aldri hatt problemer med sjøvannsiden, men lukker ventiler/inntak om vinteren. Jeg bruker båten ca en til to ganger i måneden om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2017 (redigert) Nå skriver du ikke noe hvor du bor i landet. Her vestpå har jeg prøvd under mange vintre med å sette en halvfull vannflaske både i lugar og i motorrom uten det har frosset. Har likevel alltid tømt vanntanken og latt alle kranene til denne stå åpne. Men står det ikke noe i "boken" hva du bør gjøre før vinteren? Redigert 21.Oktober.2017 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.