Jump to content

Tappeskrue på vannutskiller

trydis

Recommended Posts

Urutinert som jeg er, sjekket jeg ikke posisjonen på tappeskruen før jeg begynte. Fikk ut en liten skvett vann før det var ren diesel. 

Strammet så til skruen igjen, men kom ikke lenger enn man ser i vedlagt bilde, før det sa stopp. Syntes det virket litt merkelig og gjentok hele "operasjonen". Det sa stopp før skruen var helt inne denne gangen også.

Er det sannsynlig at den ikke skal lenger inn enn dette?

tappeskrue.jpg.2eece65fff2fee7537965cd2e9960493.jpg

Redigert av trydis (see edit history)

Jeg har byttet til kuleventil på mitt Racorfilter som er standard på VPs D6 installasjoner. Anbefales, du slipper å styre med denne tappepluggen med tilhørende søl hver gang filteret/vannutskilleren skal dreneres. 

Mens jeg enda brukte tappepluggen så der likedan ut som på bildene over. Pluggen kom ikke helt inn med forsvarlig kraft på nøkkelen. Men er det tett er der greit, tenker jeg. Ingen grunn til å tvinge pluggen helt inn mot sin vilje. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Hehe.... Vel det strider mot alt vi bruker på olje og gass. 

Silver seal brukes, kun det, på npt koblinger. Å kjøre uten på litt trykk er hvertfall ikke bra. Den gamle leksa med ikke bruke gjengetape er fra før Silver seal tiden. Lenge var Det forbudt i selskapet eg jobber i. 

Når det er sagt har heller ikke eg talt antall koblinger, men eg har opplevd nok koblinger MED tetningsmiddel som lekker til at eg kjører ikke uten. 

Foretrekker andre koblinger enn npt. Merkelig at en så "dårlig" kobling har så stor utbredelse igrunn. 

index skrev 54 minutter siden:

I et dieselfilter er det lavt trykk og god smøring. Jeg ville ikke vært spesielt bekymret.

Ja enig i det i dette tilfellet. Men syns det er greit å nevne slik at folk ikke tror dette gjelder alltid. Silver seal vil hvertfall svært sjeldent gjøre skade hvis brukt riktig. Og i de fleste tilfeller være nødvendig. 

Hvis den ikke kan brukes må man jo til med andre sealants. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...