Fram 21 FM Startet 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2017 Må bytte bakerste del av eksosanlegget på snekka mi. Det som sitter der idag er et fleksibelt rør som er overtrukket med noen form for "gummi" Må jeg bruke et tilsvarende rør, eller kan jeg bruke et flesibelt rør, som f.eks Biltema sitt? Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Det finnes mange typer fleksible rør, også på biltema. Hvis du viser oss med link til et bilde eller en side blir det lettere å hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Fram 21 FM Svart 22.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Det er denne som jeg mener. Den har ikke den "gummibeskyttelsen" som den orginale. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 16 minutes ago, BBO214 said: Det er denne som jeg mener. Den har ikke den "gummibeskyttelsen" som den orginale. Kan umogeleg vere tilrådeleg. Vassslange? Sitér dette innlegget Link to post
Fram 21 FM Svart 22.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Nei det er eksosslange, og den funker fint på biler. spørsmålet er om hvilken funksjon har det gummiovertrekket på det orginale røret? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Då kan eg ikkje skjønne vitsen med gummiovertrekket? Vert den brukt på bilar med dertil varm eksos skulle det vel ikkje volde problem her. Kan gummien vere ei form for lyddemping? Sitér dette innlegget Link to post
Rallypetter Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Dette holder ikke tett for vann Sitér dette innlegget Link to post
Fram 21 FM Svart 22.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Okay. Er den gummierte delen da for å holde vannet inne i røret? Hvorfor er det nødvendig å kjøle eksosen egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Mitt inntrykk er at eksosen er kjølt med vatn for å kunna transporterast i ein gummislange som er laga til dette formålet. Dette gir ei veldig mykje bedre lyddemping enn tørr eksos i jernrør. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Er det eit flexibelt stålrøyr, har dei lagt ein gummislange utanpå fordi det flexible stålrøyret ikkje er tett sjølvsagt. Dette er ikkje ein god konstruksjon. Bytt det til ein eksosslange som er laga til føremålet. Kostar ikkje mykje. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Fjordgubbe skrev 7 minutter siden: Er det eit flexibelt stålrøyr, har dei lagt ein gummislange utanpå fordi det flexible stålrøyret ikkje er tett sjølvsagt. Dette er ikkje ein god konstruksjon. Bytt det til ein eksosslange som er laga til føremålet. Kostar ikkje mykje. eller kanskje tredd røret inni ein slange som blei bøyd flat. Konstruksjonen blir ikkje god av den grunn Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Det som vanligvis brukes for våteksos i båt er oljebeskyttet gummislange armert med stålspiral, beregnet for eksos. Kjøpte min på Tess. Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 1 hour ago, BBO214 said: Okay. Er den gummierte delen da for å holde vannet inne i røret? Hvorfor er det nødvendig å kjøle eksosen egentlig? I gammelsjarken hadde vi tørr eksos som gikk ut i hekken. Så rusta det hull i en bøy i eksosrøret like innenfor akterstevnet. Da vi oppdaga det, var stevnet svidd halvveis av. Nå foretrekker jeg våteksos... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.