bav28s Startet 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2017 Da er det på tide med båtopptak og vinterkonservering + service på motor. Jeg vurderer å ta årlig service selv, men lurer på om en VP serviceteknikker gjør noe mer enn jeg kan fikse selv? Kobler de seg f.eks. digitalt inn på motoren å gjør feilsøk/utbedringer? Eller kan jeg gjøre en like god jobb selv, med bytte av olje, filtere, zink, etc. ? Motor er gått ca 600 timer, og forrige service fra VP var på ca 400 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Er den fortsatt innenfor garantitiden? Er den innenfor 5 år, er det lurt å være ekstra nøye på om det er lekkasjer på trim/styresylidere.. så er det spørsmålet om den har gått gjennom servicebuletiner. Har du vært eier siden ny? Det er ingen ting i veien for å gjøre jobben selv. Belg, dersom drev, skal byttes 2.hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Er det utanom garantitida gjer du dette like godt sjølv, og so blir du godt kjendt med motoren og. Å ha båt er dyrt nok som det er likevel. Sitér dette innlegget Link to post
bav28s Svart 22.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Det er en 2011 modell, med drev. Så garantitiden er jo gått ut. Drevet tenkte jeg uansett å få en VP til å ta av. Kan jeg sjekke selv om det er noen servicebuletiner? Siste jeg vet VP har gjort på båten er bytte av eksosbend og noe trimsylinder e.l. på drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 I 2010, 2. Sesongen min far hadde Grandezzaen med d6 med DPH, spurte jeg vp-verkstedet om jeg fikk være med på servicen,- flue på veggen. Det var i orden og jeg fikk lære en del. Siden da har jeg tatt servicen på motor og drev, også innenfor garantitiden. Belgskiftet har verkstedet tatt og da har også garantisaker blitt tatt, slik som opptæret eksosbend og slanger og sylindere på drevet. Om du kun skal skifte olje på drevet, så gjør du dette svært lett selv. -om drevet skal henge på i vinteropplaget. Om du ikke har lyst til å ta belgskiftet, så er det jo bare sette bort den jobben. Samtidig, det nærmer seg tiden hvor det kam være lurt med systemrens/ rens av kjølere. -bare så det er nevnt. Kjølevæsken er det også lurt å huske på å bytte, men hold deg til samme type/ farge som er på fra før ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.