Jump to content

Årlig service på VP D4-260. Bør det settes bort?

bav28s

Recommended Posts

Da er det på tide med båtopptak og vinterkonservering + service på motor.

Jeg vurderer å ta årlig service selv, men lurer på om en VP serviceteknikker gjør noe mer enn jeg kan fikse selv? 

Kobler de seg f.eks. digitalt inn på motoren å gjør feilsøk/utbedringer? 

Eller kan jeg gjøre en like god jobb selv, med bytte av olje, filtere, zink, etc. ?

Motor er gått ca 600 timer, og forrige service fra VP var på ca 400 timer.

I 2010, 2. Sesongen min far hadde Grandezzaen med d6 med DPH, spurte jeg vp-verkstedet om jeg fikk være med på servicen,- flue på veggen. Det var i orden og jeg fikk lære en del. Siden da har jeg tatt servicen på motor og drev, også innenfor garantitiden. 

Belgskiftet har verkstedet tatt og da har også garantisaker blitt tatt, slik som opptæret eksosbend og slanger og sylindere på drevet. 

Om du kun skal skifte olje på drevet, så gjør du dette svært lett selv. -om drevet skal henge på i vinteropplaget.

Om du ikke har lyst til å ta belgskiftet, så er det jo bare sette bort den jobben. 

Samtidig, det nærmer seg tiden hvor det kam være lurt med systemrens/ rens av kjølere. -bare så det er nevnt. 

Kjølevæsken er det også lurt å huske på å bytte, men hold deg til samme type/ farge som er på fra før ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...