mmosberg Startet 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2017 (redigert) Tenkte å pusse opp klapp-bordet som står i cockpiten på Sciroccoen. Bordet har original lakk som begynner å slippe noen steder. Vet ikke om Windy brukte 1-komponent eller 2-komponent lakk i produksjonen. Bordet har inngravert Windy logo i bordplata. Er det noen som har erfaring med eller forslag til hvordan den gamle lakken kan fjernes? Vil sandblåsing med møbelsand fungere uten at treverket blir ødelagt? Ser for meg at å bruke en sandpapir kan bli en tidkrevende øvelse i tillegg til at det ikke blir bra nedi og rundt Windy logoen. Tips mottas ? Redigert 23.Oktober.2017 av mmosberg (see edit history) Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Faxen Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Jeg ville valgt forsiktig bruk av varmluft pistol. Så skrape av ettersom lakken blir myk. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 (redigert) Windy bruker 2 komponent lakk. Jeg hadde ikke tatt av lakken med mindre det er store skader på den. Tror du skal slite veldig med å få tilsvarende kvalitet - med mindre du kan sprøyte 2 komponent lakk med møbelkvalitet. Om du allikevel går i gang, så er bordet finert - så her er det varsomhet som gjelder. er de mer enn "det vanlige lakkslippet" i overgang mellom kant og bordplate? Redigert 24.Oktober.2017 av Bitteliten (see edit history) Link to post
mmosberg Svart 24.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Jeg skal komme tilbake med noen bilder. Det begynner å bli noen hvite felter. De er fanske skjemmende, men allikevel har jeg ikke lyst til å tilbringe hele vinteren i snikkarboden med sandpapir ? Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Eureka Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Hvite flekker? Tør du forsøke strykejern og en tørr, ren bommullsfille/ gammel t-skjorte? Begynn på laveste temp. Om det er vann/ koppmerker, så kan det funke. Har gjort det på en del møbler, men ikke på noe med 2-komp. Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Denne funker også på hvite ringer om man gjentar behandlingen regelmessig https://www.jernia.no/produktkatalog/maling/treverk---beskyttelse-og-vedlikehold/liberon-ringfjerner-125ml/p/66134206?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=LIBERON+RINGFJERNER+125ML Link to post
WGM Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 (redigert) Mener å huske at «Navic II» her inne gjorde en slik jobb i sin GM37 i fjor vinter/vår som han la ut bilder og info om i sin egen tråd. Kanskje en IM til han kan skremme ham ut her med litt tips og bilder ? Redigert 24.Oktober.2017 av WGM (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn