Jump to content

Hvordan fjerne lakk fra Windy bord?

mmosberg

Recommended Posts

Tenkte å pusse opp klapp-bordet som står i cockpiten på Sciroccoen. Bordet har original lakk som begynner å slippe noen steder. Vet ikke om Windy brukte 1-komponent eller 2-komponent lakk i produksjonen. Bordet har inngravert Windy logo i bordplata. Er det noen som har erfaring med eller forslag til hvordan den gamle lakken kan fjernes? Vil sandblåsing med møbelsand fungere uten at treverket blir ødelagt? Ser for meg at å bruke en sandpapir kan bli en tidkrevende øvelse i tillegg til at det ikke blir bra nedi og rundt Windy logoen. Tips mottas ?

Redigert av mmosberg (see edit history)

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Windy bruker 2 komponent lakk. Jeg hadde ikke tatt av lakken med mindre det er store skader på den. Tror du skal slite veldig med å få tilsvarende kvalitet - med mindre du kan sprøyte 2 komponent lakk med møbelkvalitet. 

Om du allikevel går i gang, så er bordet finert - så her er det varsomhet som gjelder.

er de mer enn "det vanlige lakkslippet" i overgang mellom kant og bordplate?

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jeg skal komme tilbake med noen bilder. Det begynner å bli noen hvite felter. De er fanske skjemmende, men allikevel har jeg ikke lyst til å tilbringe hele vinteren i snikkarboden med sandpapir ?

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...