Jump to content

Hvordan utbedrer man korrosjonsskader på galvanisert stål?

John_Kr

Recommended Posts

Har søkt litt på forumet, men fant lite stoff om tema ...

Driver å vedlikeholder en båthenger, ref annen tråd, her har jeg noen braketter som jeg kunne tenkt meg å gjort noe med. De er ikke rustet, men de er blitt hvite av et slags pulver, sikkert en form for korrosjen. Har forsøkt å pusse litt på det og det ser greit ut. Tenker kanskje det har vært på sin plass å sprayet på noe lakk eller kaldgalvanisering av noe slag. Hammerlakk kanskje?

Hva tror dere som lønner seg å ha på? Viktigste er å få det lukket slik at jeg stopper korrosjonen.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Jeg har forsøkt på noen rustne stålting, som betongblander og tilhengerdetaljer.

Ha arbeidsstykket godt og tørt, forrarme litt så fukt fordamper. Jeg har forsøkt å bruke Visir oljegrunning for hus og har funnet ut at dette trekker godt inn i rusten, prøve flere strøk. Jeg vet at på sveiseverksteder som skal og galvaniserer sine produkter, ofte får hullsveis og det danner seg åpne områder i galven, disse smører på en type galvaniseringsmaling på disse områder. Jeg har ofte sendt produkter til kaldgalvanisering, denne galvaniseringen blir ikke tett, du kan lett male over med visir over dette også, da blir det tett o etterpå bruke 2-3 lag med til eks Bengalakk, det blir bra.

Altså, forvarme litt, smøre på Visr grunning som trekker inn til bunnen, 2-3 strøk også male med bengalakk, du kan sikker ha litt visir i bengalakken også

Redigert av Wamodahl (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...