John_Kr Startet 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2017 (redigert) Har søkt litt på forumet, men fant lite stoff om tema ... Driver å vedlikeholder en båthenger, ref annen tråd, her har jeg noen braketter som jeg kunne tenkt meg å gjort noe med. De er ikke rustet, men de er blitt hvite av et slags pulver, sikkert en form for korrosjen. Har forsøkt å pusse litt på det og det ser greit ut. Tenker kanskje det har vært på sin plass å sprayet på noe lakk eller kaldgalvanisering av noe slag. Hammerlakk kanskje? Hva tror dere som lønner seg å ha på? Viktigste er å få det lukket slik at jeg stopper korrosjonen. Redigert 24.Oktober.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
nomen Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Det hvite du ser er nok oksidert sink, og tror ikke det noen vits i å gjøre noe med det. Det folk her inne som vet mye mer en meg om dette, det er nok ikke lenge før bl.a "Hulda" kommer med mer og bedre info. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
alphaman Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Zinga er det beste jeg har prøvd på offshore installasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Wamodahl Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 (redigert) Jeg har forsøkt på noen rustne stålting, som betongblander og tilhengerdetaljer. Ha arbeidsstykket godt og tørt, forrarme litt så fukt fordamper. Jeg har forsøkt å bruke Visir oljegrunning for hus og har funnet ut at dette trekker godt inn i rusten, prøve flere strøk. Jeg vet at på sveiseverksteder som skal og galvaniserer sine produkter, ofte får hullsveis og det danner seg åpne områder i galven, disse smører på en type galvaniseringsmaling på disse områder. Jeg har ofte sendt produkter til kaldgalvanisering, denne galvaniseringen blir ikke tett, du kan lett male over med visir over dette også, da blir det tett o etterpå bruke 2-3 lag med til eks Bengalakk, det blir bra. Altså, forvarme litt, smøre på Visr grunning som trekker inn til bunnen, 2-3 strøk også male med bengalakk, du kan sikker ha litt visir i bengalakken også Redigert 24.Oktober.2017 av Wamodahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 vil tippe visir her fungerer på samme måte som owatrol penetrerende olje. Jeg syns den funker bra for å holde stålmarken i sjakk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.