Wamodahl Startet 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2017 Jeg har hatt en merkelig opplevelse med mitt drev, bolten, foringen og tilbehør har rettt og slett løsnet, forsvunnet fra drevet, disse delene skal sitte i hjelmen og ned i undervanshuset, slik at det går Ann å styre. Kan slike deler bare forsvinne, hjelmen og stammeinnfestingen med gjenger er tipp topp. jeg har en enpropels drev, hvilke betegnelse har drevet? 280 eller 290, båt og motor er fra 1985 motoren er en tamt 40 eller 41 med ca160 hk er det noen som kjenner dette fra andre Volvo penta drev? Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert, var opprinnelig "Jeg har Vp Tamd hekkaggregat". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Jeg har og Volvo penta. Du bør endre emnetittel. Les reglene. ? Sitér dette innlegget Link to post
Wamodahl Svart 24.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 hvilke type drev brukes på Volvo Penta TAMD 40 eller 41 på 160hk, hva har det seg at viktige detaljer ramler ut av drevet uten varsel? Merkelig? Hjelmen er hel og fin, også gjengehullet ned i stammen, hvorfor forsvinner deler? Bare flaks at det var 10-15 meter fra piren Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 (redigert) Ja, den der kan nok løsne om den ikke er skikkelig tilskrudd. Forøvrig kan det se ut som et 280 drev da det kan se ut som at transom er en del smalere øverst enn på midten. 290 drev har mer rette sider i transom og dei har powertrim. Redigert 24.Oktober.2017 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Se dette innlegget for link til oversikt over VP-drev. Også endel lesestoff her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.