Guest Avmønstret# Startet 26.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2017 http://www.pbo.co.uk/gear/pbo-tested-12-mooring-snubbers-45131?utm_content=manual&utm_campaign=socialflow&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=pbo Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Interessant å lese, men min erfaring med rykkdempere er at de fleste morkner, de tåler rett og slett ikke å være ute. Har prøvd en del og de som har vart lengst er Forsheda sine, kjøpt for 5 år siden. Om kvaliteten er like god på de som selges i dag vet jeg ikke. Og noen i støpt gummi med kjetting inni, de er fra 1980, helt fine den dag idag. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Forsheda blir stadig nevnt her på BP som noe som varer lenge. Har selv dårlig erfaring med BT sine tilsvarende. Ryker når en har som mest bruk for de. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Min erfaring med Forsheda er at de varer evig, like fine etter 30 års bruk i båthavna. De består av Hypalon i det ytre laget. Kina-kopier kan neppe sammenlignes med originalen. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Har ikke erfaring med BT sine, men har hatt mine Forsheda i mange år nå. Fortsatt like gode. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 (redigert) Har hatt Biltema sine (18-20mm, de største de fører) som har vart et par sesonger på utsatte steder og enkelte dempere som nå gjør sin tjeneste på femte (eller er det sjette?) året. Ligger forholdsvis værhardt til, det blåser statistisk sett oftest fra sørøst her jeg ligger, altså rett inn i havna. Hvis vinden er feil vei i stormene blir da bølgehøyden høy og demperne får kjørt seg skikkelig. Ser at demperne har blitt noe mattere i overflaten, men de holder da enda. Men, siden Forsheda har blitt skrytt sånn av her inne har jeg satt slike på ønskelista til jul, så får vi se Redigert 29.Oktober.2017 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Mine Forsheda som jeg bruker i havnen er over 25 år nå og like gode som da de var nye. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ebonita Svart 30.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2017 Mina Forsheda har hängt ute i minst 20 år och är lika bra som nya. Har även provat annat fabrikat i mellantiden (Biltema?) på några ställen, men dom rök av på mitten efter några år. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 30.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2017 On 10/29/2017 at 6:05 PM, Traale said: Interessant å lese, men min erfaring med rykkdempere er at de fleste morkner, de tåler rett og slett ikke å være ute. 21 hours ago, Lars H. said: Mine Forsheda som jeg bruker i havnen er over 25 år nå og like gode som da de var nye. Mine Forsheda er over 30 år, og er og like gode som nye. Kjem garantert til å overleve meg. So ser eg andre her i havna brukar BT sine, for å "spare" nokre kroner. (Somme lærer aldri.) Mange er morkne etter berre få år, og sverter. Elendig kvalitet sjølvsagt. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Er det noen som har prøvd Jula sine fortøyningsfjærer ? www.jula.no/catalog/fritid/bat-og-maritime-produkter/fortoyning-og-liner/liner/fortoyningsfjar-650510/#tab04 Den største til kr 169.- virket ganske solid. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Nei, kjenner ingen. Ingen grunn til å prøve dei heller, sidan me har Forsheda, som er nesten lik i pris og dertil utprøvd over meir enn 30 år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.