Jump to content

PBO test av rykkdempere

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Har hatt Biltema sine (18-20mm, de største de fører) som har vart et par sesonger på utsatte steder og enkelte dempere som nå gjør sin tjeneste på femte (eller er det sjette?) året. Ligger forholdsvis værhardt til, det blåser statistisk sett oftest fra sørøst her jeg ligger, altså rett inn i havna. Hvis vinden er feil vei i stormene blir da bølgehøyden høy og demperne får kjørt seg skikkelig. Ser at demperne har blitt noe mattere i overflaten, men de holder da enda. Men, siden Forsheda har blitt skrytt sånn av her inne har jeg satt slike på ønskelista til jul, så får vi se:wink: 

Redigert av Hakkannen (see edit history)
On 10/29/2017 at 6:05 PM, Traale said:

Interessant å lese, men min erfaring med rykkdempere er at de fleste morkner, de tåler rett og slett ikke å være ute.

21 hours ago, Lars H. said:

Mine Forsheda som jeg bruker i havnen er over 25 år nå og like gode som da de var nye.

Mine Forsheda  er over 30 år, og er og like gode som nye. Kjem garantert til å overleve meg. So ser eg andre her i havna brukar BT sine, for å "spare" nokre kroner. (Somme lærer aldri.) Mange er morkne etter berre få år, og sverter.  Elendig kvalitet sjølvsagt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...