Rain Dog Startet 27.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 27.Oktober.2017 (redigert) Jeg oppdaget plutselig at et av de fremre vinduene på båten min var knust. Jeg kan ikke se eller forstå at noen har knust det, så spørsmålet mitt er om noen har erfaring med at slitasje kan forårsake dette? Legger ved noen bilder. Tusen takk for svar! Redigert 27.Oktober.2017 av Rain Dog (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 27.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 Dette er et vanlig herdet glass som blir brukt i mange sammenheng. Det står litt om det her: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1597588.ece Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 27.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 Ser ut formeg at du teitet tersene i meste laget slik at glasset har blitt påført en forspenning nær bristepunktet. Da skal det ikke mye til før glasset knuses. Bevegelse i skrog/ramme, eller temperaturforandring kan være nok til at glasset pulveriseres. Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Janoho Svart 27.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 Tipper du har knust det selv ved å stramme skruene/låsene for mye Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Skaden danner jo et tydelig mønster ut fra den fremste skruen, så denne har nok vært for stram ja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gunga Din Svart 28.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Ser ut N.C Bjerg http://www.hr-parts.com/contents/en-us/p80.html en telefon til Ellös, så kan de sikkert hjelpe deg........tel:+46 304 54990 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Kyrholmen Svart 28.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Hvis det er gummipakning på vinduet må denne skiftes hvis den ikke tetter uten å skru hardt til. Har samme anordning på takluken, der er skrur vi til skruen får anslag og så en halv omdreining til, da er pakningen klemt nok sammen til å tette i all slags vær. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Mener den gang jeg fikk knust et tilsvarende vindu anbefalte glassmesteren Lexan.. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Rain Dog Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Takk for gode svar! Jeg kjøpte båten tidligere i år, og jeg har lite historikk om båten på dette området. Slitasjeskade høres riktig ut. Får ta kontakt med HR-parts, ja. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Prisen kan muligens oppleves som sjokkerende. Ellers enig med roger jo. Kan ikke fatte hvorfor man på en seiler setter inn entkelruter av sukkebitglass. For det første kan man risikere å bli sittende med bare ramma intakt i dårlig vær med høl rett ut. Dessuten dugger det av entkelruter. Plastikk er løsningen på alt. Noe annet er det med tre-etasjes bryggegnagere. Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 28.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 (redigert) Du får helt sikkert din lokale glassmester til å skjære ut nytt i Lexan til en brøkdel av prisen fra HR parts Redigert 28.Oktober.2017 av Kyrholmen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rain Dog Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2017 (redigert) Oisann, er de så fryktelig dyre hos HR-parts? Jeg får ta kontakt og høre om pris hos dem først. Ellers er det jo et bra tips du har, Kyrholmen. Frykter jo litt at hvis alle vinduene er like gamle, satt inn på sammen måte, og kanskje til og med originale, fra 1976, så sprekker vel alle på rekke og rad her nå! Hehe. Shit. Redigert 29.Oktober.2017 av Rain Dog (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.