larsjonassen Startet 27.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2017 har en 75 mod md17c motor. stått et år nå. men skulle starte den opp igjen men får ikkje diesel opp dyse røra... har lufta fram til der den foredele seg på de 3 røra. siste lufting er eg grønn på. hva skal eg gjør for å lufte siste rest ifra der den dele seg å opp til motoren? Er grønn på motor å førstegangs båt så vett det er mye noobs utrykk her. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 27.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2017 Ser det sånn at du har lufta til etter HT-pumpa. Gløtt litt inn på røret til en av ventilene, kinn starteren til det ikke kommer mer luft, steng, og i løpet av 2-4 "knock" starter den. Fullt gasspådrag under prosedyren og kjapp til å ta av pådraget. Lykke til. Funka alltid på min gamle 17D Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Åpne mutteren på en dyse og sett full gass før du kinner til det kommer godt med diesel ut. Så gjentar du på neste dyse osv.. Når alt er stengt og dieselsøl er tørket skikkelig opp setter du halv gass og starter lett som en plett. Sitér dette innlegget Link to post
larsjonassen Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 skal prøve det. Men har kinna til starteren går varm men er redd den skal øydelegges av varmgang. den er heilt ny så... skal eg ha ventilene åpne slik den drar lettere? skal prøve nå etter helga. ikkje lett med to under som ikkje vill stå å se på :D Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Det burde komme diesel opp til dysene ganske raskt,siden resten av systemet er luftet. Kjør starteren i intervaller ikke noe særlig over max 5-6sek av gangen. Tipper du vil se diesel på første el andre kinning. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
larsjonassen Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Da burde det kommet drivstoff for lenge siden. har tømt batteri en 4-5 ganger nå med den metoden. men da med 2 rør åpne pga en så sa det. må vell se over om det er lufta men meine det skal være lufta å vell så det. snart meir søk i kjølen av båten enn det er vann der. skal den skrus heilt av eller bare løsne slik den ikkje er fast lengre? utifra handboka til volvo så står det skru av Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 (redigert) Høres ut som noe ikke er tett.Ville gått over alle lufteskruer etc Du trenger ikke skru det helt av,bare du kan se att det kommer ren diesel uten luft innblandet. Når det kommer ren diesel kan du stramme til. Redigert 28.Oktober.2017 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.