Hui 900 Startet 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2017 Jeg har en Hansvik 500 Fisker med en 45 HK. Honda på, når jeg får fart på den begynner den å gå opp å ned med baugen. Jeg har prøvd å tilte motoren opp å ned men det hjelper ikke. De er noen som sier at jeg ikke får tiltet motoren nok under slik at den løfter hekken opp.. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få slutt på problemet. Har hørt litt om de derre hyrofoilvingene, noen sier at det blir et bedre løft med de. Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Har litt samme tendenser med mine askeladden 445, med 55hk motor. Har også prøvd å tilte motoren helt ned uten at det hjelper noe nevneverdig. Sitér dette innlegget Link to post
Hui 900 Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Jeg fant ett par hydrofoilvinger fra lalilas liggende i rotet mitt, jeg monterte og har nettopp vært på prøve tur med ett flott resultat. Den ligger helt rolig i sjøen kan tilte han ut litt og slik at jeg får løft på baugen hvis jeg vil. Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Hui 900 skrev 3 minutter siden: Jeg fant ett par hydrofoilvinger fra lalilas liggende i rotet mitt, jeg monterte og har nettopp vært på prøve tur med ett flott resultat. Den ligger helt rolig i sjøen kan tilte han ut litt og slik at jeg får løft på baugen hvis jeg vil. Har du noen bilder av monteringen ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Hui 900 Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Hvis du har et tlf nr så kan jeg ta et bilde å sende deg senere i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 https://www.marineshop.no/styring-motor/trimplan/hydrofoil-vinger Her er et rikt utvalg Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Hui 900 skrev 29 minutter siden: Hvis du har et tlf nr så kan jeg ta et bilde å sende deg senere i dag. 97598476 Takker! :) Sitér dette innlegget Link to post
Hui 900 Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Er det rett NR. du har skrevet, får feilmelding om at netverket støtter ikke sendingen. Prøvde å sende til kjæringa og det går greit. Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Hui 900 skrev 1 time siden: Er det rett NR. du har skrevet, får feilmelding om at netverket støtter ikke sendingen. Prøvde å sende til kjæringa og det går greit. Er riktig nummer ja. Prøv å send til kjerringa, 41503283 Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Bilder mottatt ! :) Takker! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Ja, dette ble vi kloke av. Riktig opplysende var det. Sitér dette innlegget Link to post
Hui 900 Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Hva tenker du på Mulligan Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Sannsynligvis at det kanskje er litt rart å sende bilder av hydrofoilvingene/montasjen offline via mms i stedet for å poste bildet i denne tråden. Spesielt siden det virker som om dette var løsningen på problemet, og at det kan være av nytte for flere å se hvordan en slik hydrofoilvinge ser ut og monteres. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Denne båten har en tendens til å gå "på rumpa", og din båt har større (og dermed tyngre) motor enn den er konstruert og godkjent for. Skroget er fra den tiden det var tosylindrete totaktere som gjaldt. Slike finner hjelper kanskje ja, eller hva med Smart Tabs? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.