Jump to content

En uvant glede ved båtlivet i, en til vanlig, 'sorgens' tid.

strawberry

Recommended Posts

Mandag skal båten opp på land. Opplevde i dag en stor glede ved å vaske båten grundig i et usedvanlig vakkert sensommervær. Bare gleden ved å vite at alt ombord funker og at båten er så god som ny, gjør at ventetiden frem mot våren blir betydelig forkortet! (Jeg vet at jeg tidligere i dette forumet har ytret at nypolert båt er gjevt! Denne gangen var det nyvasket! ? Vet også at ikke alle er like nøye! -'Hver syn lyst, sa vintapperen, han drakk mens de andre slåss!' ) ???

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

For min del er både pussing av bil og båt mer en hobby enn et ork! Å ta opp er jo ikke like hyggelig som å sette ut! Hos oss er det dessverre for værhardt å ha båten ute på vinteren. Liker å ha ting i orden! Jo mer man gjør på høsten jo mindre blir det jo til våren! Synes det er trivelig å kjøre båten ut på naustbrua om våren!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Vi har båten liggende ute hele året, men bruker tiden utover nå til små  forbedringer. Prosjekter som alle kan gjøre som det dokumenteres og kan leses i båtbladet senere. 

Nå er jeg ferdig med å renovere septik-opplegget og toalettet ombord. Kommer i bladet om et par uker. Det neste blir å skifte ut det gamle landstrømanlegget ombord. Fra inntaket bak i skrogsiden til landstrømsentralen. Plug & Play. Med galvanisk skilletrafo påmontert. Ser fram til å komme i gang. Det er fint å se at utviklingen noen gang går i rett vei og produkter blir enklere og mer brukervennlige. 

Høst og vinter er en fin tid til å pusle. Noen overnattingsturer skal vi også få til mellom slagene.

I dag skal bobleplasten på over lukene. Deretter dekker jeg til lukene inn til motorrommet. Da slipper jeg kuldebro inn til motorene. De tas av under oppstart av motorene.

Astor i vinter.jpg

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...