Jost1000 Startet 28.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2017 Jeg skal tømme varmtvannstanken for vinteren. Når jeg utløser sikkerhetsventilen dryper det bare litt. Men når jeg setter på pumpa og slår på kranenen hører jeg det skvulper inni. Har noen erfaring med om sikkerhetsventilen kan bli tett? Eller om det er noe annet jeg burde vite om for å få tømt. Sitér dette innlegget Link to post
svai Svart 28.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Du må sørge for at det ikke bli vakuum ved å for eksempel ta av slangen for ferskvann inn. Jeg har frostsprengte en varmtvannstank før jeg fant ut dette. Når du har utlignet vakuumet kan du godt bruke sikkerhetsventilen for å tømme tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 28.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Jeg må "skru på varmtvann" og blåse inn i krana for å starte tømmingen av varmtvannstanken. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 28.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Jeg bruker en støvsuger som også suger vann på alle kraner og varmtvannstank Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 29.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2017 jeg åpner sikkerhetsventilen og løsner en skrue litt lenger opp så strømmer vannet ut. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 29.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2017 Selv om det er ekkelt, legger jeg munnen over kjøkkenkrana og blåser med varmtvannet åpent for å få vannet til å starte å renne ut av tanken... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Rångepådl Svart 29.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2017 (redigert) Ta av slangen på trykksiden av ferskvannspumpa -> åpne alle vannkraner (kaldt vann, varmt vann hver for seg) -> blås forsiktig inn luft med en luftkompressor (forsiktig så du ikke sprenger vv.bereder) -> Blås til det slutter å surkle i vannkranene. Får da tømt både vv.bereder og vannslanger. Jeg bruker en liten hendig kompressor fra Jula Redigert 29.Oktober.2017 av Rångepådl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 29.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2017 Gummibåtpumpa gjør jobben lett og skånsomt :) Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 29.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2017 På min Isotherm bereder fosser vannet ut når jeg skrur ut lufteskruen som sitter på blandeventilen. Kanskje verdt et forsøk ? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 31.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2017 Jeg har på giftfri frostvæske og får dette frem i alle kraner, skylles ut til våren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.