casie Startet 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2017 Tenkte og få montert inn dimmer på belysningen i salongen.slik det er i dag,så er det kun av og på bryter,der det er pluss som blir brutt.slik jeg forstår det,så må jeg ha tak i både minus og pluss inn på dimmeren om dette skal fungere.Alt er jo mulig,men det hadde vært så mye enklere om det var mulig og få fatt i en dimmer som kun er avhengig av plussen.Ifølge en ansatt på maritim så er dette mulig å få fatt i,men han var usikker på hvor...noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Men er det led du skal dimme ? Hvor mange watt er i kursen du skal dimme ? Det finnes mange enpolte dimmere både til led og vanlig. Du monterer dimmer der bryteren er nå. Trenger ikke kjøre minus gjennom dimmeren. Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Hei og takk for svar. Det er Led jeg skal dimme ja.forstod det slik på karen på maritim at jeg må ha tak i minusen også...på dimmeren jeg har kjøpt,så ser det ut for at den trenger både pluss og minus inn,samt pluss og minus ut til spotter.det er vel ca 10 spotter det er snakk om.Vet du hvem som selger enpolte dimmere? Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Link til dimmeren du har kjøpt? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 (redigert) Uansett om dimmeren er 2 polt så kan den brukes på bare + ledning. Har du en link el bilde av dimmer ? Redigert 28.Oktober.2017 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 (redigert) Jeg har lige monteret led dimmer fra batsystem. Jeg havde minus tilgængelig, så jeg satte minus på ind, men kun plus ud. Det fungerede fint. Det var denne dimmer: http://www.batsystem.se/products/twilight-dimmer-led/ Redigert 28.Oktober.2017 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Det er samme som deg jeg har @MajorAndy ...Så det er altså ikke nødvendig med minus altså Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Ikke minus ud i hvert fald! Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Ok.Det gjør det hele så mye lettere!Minus kan jeg bare ta fra styringen til dieselvarmeren som srår montert noen få cm under Takker så mye for responsen! Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Du kobler den ene ledningen som er på bryter som har 12v+ konstant til inngangen på dimmer. Den andre ledningen går ut til spottene.Du bruker kun de 2 ledningene som er på bryter. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 Ok, jeg tænkte, at elektronikken i dimmeren skulle bruge både plus og minus. Men sådan er det altså ikke. Nå, men det virker hos mig. Og de ser godt ud sammen med de eksisterende stik: Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2017 (redigert) Men trådstarter har jo en bryter der fra før.Med pluss inn og ut til led så til minus. Så får og gjøre det enkleste mulig ville jeg bare brukt disse 2 ledningene. Major Andy. Enig det ser fint ut hos deg.Pent og ryddig opplegg. Regner med att dimmeren du har bryter minus og pluss når du skrur av. Dvs du har 2 polt brudd. Jeg tror resultatet hadde blitt det samme om du hadde koblet minus rett til spottene og bare dimmet på pluss. Men det ville blitt enpolt. Men vet det finnes dimmere som må ha både pluss og minus får og fungere. Men tror ikke det gjelder denne dimmeren. Redigert 28.Oktober.2017 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.