Tropic1 Startet 28.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2017 Har fått korrosjon og hull i et rør for olje til styrbord trimsylinder. Denne rørbiten er koblet til en slange som går gjennom transom og videre inn til trimpumpen. Å skifte denne slangen gjennom transom er ikke bare enkelt, trangt etc på innsiden, For meg ser det ut som slangen er skrudd inn i transom gjennomføringen og at slangen er kan deles der. Noen som vet om dette er rett. Dvs om det er mulig ? Eller må slange med rørbit skiftes i sin helhet helt til pumpen. Noen som har peiling på dette ? Se bilder Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 (redigert) Har skiftet manger av disse slanger som en VP mekaniker. Du må skifte hele slang fra sylinder til pumpen, og du trenger to personner som det er en mutter på innside av transom som holder slangen på plass. Ja det er trangt og du må fjerne exhaust bend til å kommer til den mutter. Redigert 29.Oktober.2017 av Spannerman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 (redigert) Ok. Takk for det :) Synes det ser ut som det er mulig å komme til fra oversiden også, men spørs jo hvor hardt disse mutterne sitter. Etter å ha løsnet de er det bare å dra slangen ut fra utsiden ? Mutterne på sylindrene pleier de å sitte veldig ? Mulig jeg setter bort hele jobben også. Undersøker muligheten for å kappe den gamle slangen og skjøte på den nye utvendig. Det skal vistnok være mulig med hjelp fra firma som driver med hydraulikslanger.(presse på koblinger) Redigert 29.Oktober.2017 av Tropic1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.