kokken Startet 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2017 Har en dobbel innstalasjon med Tamd 75 edc som oppfører seg litt rart.. når man bruker innvendig styreposisjon svinger turtallet opp og ned med 100-300 omdreininger..når man bruker styreposisjon på flybridge går motorene som normalt med liten eller ingen variasjon i turtall.. har koblet forbi dei tre ledningane på kontaktstykket nede på motor , ref service bulletin.. kalibrert hendler, etter det virket det som at alt var OK, men feilen har kommet gradvis tilbake.. fant noen Ohm verdier for pot meter til hendler i edc manualen og har målt mine til å være innafor.. Gode tips til videre feilsøking ønskes Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Kryssbytt kontaktstykke på hendel inne ( styrbord, babord) Kalibrer deretter hendler på nytt. Flytter feilen seg til motsatt motor, er det potmeter i hendel som må byttes. Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Takk for innput? Har snudd hendlene 180 grader og kalibrert på nytt uten at det blei bedre.. tenker neste stepp blir å gå over alle jordingspunkt eg kan finne Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Du må fysisk kryssbytte kontaktene fra hendel. Voltsignalet går direkte fra potmeter til EDC, via kontakter ved hendel og babord side på motor. Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Tenker du kontakter som går inn på potmeter? Eller kabelstokken fra potmeter til første kontakt? (Blei vist litt klønete skrevet,men trur du skjønner?) Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Det samme, bare du får testet et annet potmeter.. Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Skjønner? Veit du om det er samme signalkabler fra fly og innvendig posisjon og bak til motorer? Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 30.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2017 Eg har bare en hendel, men mener det går via en boks. Men uansett dersom det virker ok på fly, er det ok på motor. Så feilen må ligge fra hendel inne, mot denne boksen tenker eg. Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 31.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2017 Får prøve å ta hendler fra fly og sette ned. om ikkje det blir bedre så er det vel berre å prøve å gå over ledningsnettet. Sitér dette innlegget Link to post
Zoojevligt Svart 15.November.2017 Link til dette innlegget Svart 15.November.2017 (redigert) Har vært borti dette på en kompis sin tam 74 motor. Da var det de grå koblingsstykkene (de som har mange små ledninger), det viste seg at det var noe eiring på noen av de små kontakt-pinnene. Mener det er samme koblinger nede ved maskinene og oppe ved dashbord området. Det var kobling nede ved maskinen som var problemet Redigert 15.November.2017 av Zoojevligt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mekaniker vp Svart 13.August.2022 Link til dette innlegget Svart 13.August.2022 Hei fant du ut av dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.