Jump to content

Edit History

mmosberg

mmosberg

Tapp oljen av drevet så får du en pekepinn på tilstand. Er det spon på tappepluggen så vær forsiktig. Samme om olja er misfarget sort og lukter brent. Og se selvsagt etter om det er vann i olja. Da blir den hvitaktig. Det koster fort 20-30 tusen å reparere et drev.

 

Sjekk at motoren har fått regelmessig vedlikehold med oljeskift osv. Spør tidligere eier om ventilene er justert hver 200t som foreskrevet av Volvo. Du ser ganske raskt på tilstanden i motorrommet om tidligere eier har vært nøye eller ikke med båtholdet. Be om kvitteringer/dokumentasjon på eventuelle reparasjoner.

 

Jeg tror ikke KAD300 med DP-G er noe dårligere eller bedre enn mye annet. Har motorpakka blitt tatt vare på og vedlikeholdt så er det et trygt kjøp. 

mmosberg

mmosberg

Tapp oljen av drevet så får du en pekepinn på tilstand. Er det spon på tappepluggen så vær forsiktig. Samme om olja er misfarget sort og lukter brent. Og se selvsagt etter om det vann i olja. Da blir den hvitaktig. Det koster fort 20-30 tusen å reparere.

 

Sjekk at motoren har fått regelmessig vedlikehold. Spør tidligere eier om ventilene er justert hver 200t som foreskrevet av Volvo. Du ser ganske raskt på tilstanden i motorrommet om tidligere eier har vært nøye eller ikke med båtholdet.

 

Jeg tror ikke KAD300 med DP-G er noe dårligere eller bedre enn mye annet. Har motorpakka blitt tatt vare på og vedlikeholdt så er det et trygt kjøp. 



×
×
  • Create New...