Fram 21 FM Startet 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2017 (redigert) Hei. Jeg kjøpte ei snekke for en liten stund siden, med en FM 8-12 L2 motor. Er ikke helt sikker på hvordan funksjonen for vridbar propell funger, så trenger noen råd. Problemet mitt er at når jeg justerer for max fremfart, så virker det som jeg kjører med "håndbrekket" på. Motoren orker ikke nok..... Hvis jeg har innstillingen omtrent der hvor en har forskjellen mellom drift fremover/bakover, så går båten, men da med liten fart. Er det noen som har peiling på dette? Redigert 29.Oktober.2017 av Fram 21 FM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Er det helt trinnløs justering (oftest er det det)? I så fall må du justere vridningen slik at du får maks framdrift på full gass. Enkelte motorer er slik at motoren fint takler fullt utslag på propellen, mens andre motorer gjerne må finjusteres (altså ikke ha full vridning) for å gå bra. Hvis motoren likevel virker tungpustet blir et naturlig spørsmål om det er lenge siden båten har vært oppe og fått spylt seg? Selv litt groe på propell (og skrog) vil kunne føre til at motoren sliter. Nystoffet bunn og ren propell blir som en annen verden. Sitér dette innlegget Link to post
Fram 21 FM Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Supert svar.. Da har jeg noe å ta tak i Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.