Vildensky Startet 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2017 (redigert) Kjøpte nylig en tur84 fra sent 70-tall. Oppdaget under høststellet at det er en sprekk i dørken. Helt ny i båtlivet så kunnskapen er begrenset. Bør dette bekymre meg? Kan være at det bare er mellom "dørkplate" og selve båten - men vet ikke. Setter pris på råd. Ligger på Solvik rett ved Sandvika. Redigert 29.Oktober.2017 av Vildensky (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Hvor i båten er du på bildene? Ser at du har en eller annen føler som jeg antar går gjennom skroget på bilder, ekkolodd eller noe. Da tipper jeg sprekken går mellom en støpt dørk og skroget? Hva er det evt som belaster dørken? Hvor er kjølen i forhold til området på bildet/sprekken. Har du sett båten på land, undersøkt skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Vildensky Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 (redigert) Takk for svar Pinkvin! Har båten på land nå. Bildet er tatt fra rett ved trappen - retning mot baugen. Kan stemme at det er i overgangen fra en dørkplate mot skrog. Men litt vanskelig å se fordi den er festet med glassfiber og malt av tidligere eier. Er nok når man går opp og ned at det er belastning. Kjølen er under der ja. Kan ikke se noen sprekk under fra utsiden. Redigert 29.Oktober.2017 av Vildensky (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Hadde ikke vært superbekymret, men ville undersøkt nøye rundt sprekken og området rundt. Prøvd å skjønne litt hvordan en sånn sprekk kan oppstå. Ville kjent på undersiden, tatt bilder med mobilen også på undersiden. Om båten ligger på sjøen, smak på vannet i kjølsvinet. Er det salt så ville jeg blitt mer bekymret. Ville tømte kjølsvinet og vasket ordentlig for å se om det er noen sprekkdannelser andre steder. Mao en virkelig nøye inspeksjon. Og selvsagt, om mulig, snakke med forrige eier. Hadde jeg funnet noe mer så ville jeg fått løftet båten. Sitér dette innlegget Link to post
Vildensky Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Da gjør jeg det. Takk for gode råd! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.