Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Slangen er vel hele poenget, for å flytte temperert vann til overflaten. En slik stråle ‘dør’ fort ut over noen desimeter og meter. Slangen hjelper på dette. Ispropeller er jo store, og dyre.. Dette var uansett bare en sånn billig ‘life hack’ jeg kokte ihop selv, men den holdt en råk på 5-6 meter i diameter åpen i akterkant av båten og og fremover langs sidene når det lå 20 cm+ med is bare noen titalls meter borte så jeg var ganske fornøyd :smiley:. Jeg vil tro at uttaket på sånne pumper alltid peker oppover, for å unngå at de snurrer.

Fantino

Fantino

Slangen er vel hele poenget, for å flytte temperert vann til overflaten. En slik stråle ‘dør’ fort ut over noen desimeter og meter. Slangen hjelper på dette. Ispropeller er jo store, og dyre.. Dette var uansett bare en sånn billig ‘life hack’ jeg kokte ihop selv, men den holdt en råk på 5-6 meter i diameter åpen i akterkant av båten og og fremover langs sidene når det lå 20 cm+ med is bare noen titalls meter borte så jeg var ganske fornøyd :smiley:. Jeg vil tro at uttaket alltid er på toppen av slike pumper, for å unngå at de snurrer?

• Create New...