Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

leopard skrev 35 minutter siden:

Mange meninger om fugemasse til trudesign gjennomføringer her i forumet. 

Jeg har planer om å bytte dette i vinter, dersom jeg går for bake fast i epoxy så krever det minst 10° noen forslag til å løse dette når det er kaldere? Det er sjelden mange minus grader her i Østfold. Holder det å ha på en vifteovn utvendig 2-3 timer?

Dersom jeg går for epoxy, kan jeg da bruke Tech7/sika som tetningsmasse innvendig samtidig, eller må epoxyen utvendig  herde ferdig først?

Glavamatter og vifteovn bruker å fungere. Men det jeg har mye bedre erfaring med er en god gammeldag arbeidslampe med glødetråd. Selv har jeg kjøpt et par stykker av denne lampa. Den er på 400W og koster bare 99kr. Da får du strålevarme og er mye bedre egnet ute i vind. Jeg bruker lampene og så lager jeg meg et slags telt av glavamatter rundt. Men det er en fordel å bruke temperaturmåler slik at ikke blir for varmt på plasten. 

Kjellg

Kjellg

leopard skrev 35 minutter siden:

Jeg har planer om å bytte dette i vinter, dersom jeg går for bake fast i epoxy så krever det minst 10° noen forslag til å løse dette når det er kaldere? Det er sjelden mange minus grader her i Østfold. Holder det å ha på en vifteovn utvendig 2-3 timer?

Dersom jeg går for epoxy, kan jeg da bruke Tech7/sika som tetningsmasse innvendig samtidig, eller må epoxyen utvendig  herde ferdig først?

Glavamatter og vifteovn bruker å fungere. Men det jeg har mye bedre erfaring med er en god gammeldag arbeidslampe med glødetråd. Selv har jeg kjøpt et par stykker av denne lampa. Den er på 400W og koster bare 99kr. Da får du strålevarme og er mye bedre egnet ute i vind. Jeg bruker lampene og så lager jeg meg et slags telt av glavamatter rundt. 

Kjellg

Kjellg

leopard skrev 30 minutter siden:

Glavamatter og vifteovn bruker å fungere. Men det jeg har mye bedre erfaring med er en god gammeldag arbeidslampe med glødetråd. Selv har jeg kjøpt et par stykker av denne lampa. Den er på 400W og koster bare 99kr. Da får du strålevarme og er mye bedre egnet ute i vind. Jeg bruker lampene og glavamatter som et slags telt.  

• Create New...