PiperBill Startet 31.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2017 Jeg skal bytte batteriterminalene og kom over en litt uvanlig løsning på Wish.com. Jeg har ikke sett slike før. Litt usikker om «zink alloy» er noe brukenes. Beskrivelse: 2 Pcs 4/8 Awg Car Positive Negative Battery Terminal Platinum Gold. Material: Zinc Alloy Color: Gold Silver is also available. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Joltus Svart 31.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2017 (redigert) Hadde en stk slik på ene batteriet når eg kjøpte båten. Polene på ene batteriet var like store. Har siden det bytta både batteri og den polskoen. Men den såg helt fin ut den når eg bytta den. Redigert 31.Oktober.2017 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2017 Så ikke spesielt tillitvekkende ut med bare en settskrue til å feste kablene. Vanlige klemmer gir jevnere press. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
lassepelle Svart 31.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2017 Mener å ha sett at de som bygger bilstereo bruker disse. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 31.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2017 Selges bl.a. på Biltema http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Sikring/Batteripolsko-2000032929/ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2017 Noe slikt "dill" ville jeg aldri brukt på mine batterier. Hva skal en med så mange tilkoblinger? Skal en ha mange kabler inn på batteriet, ville jeg brukt en fordelingsskinne og kun en grov kabel til denne. Jeg holder meg til kabelsko som på bildet under med 10mm tilkobling for ringkabelsko, ikke med en skarve settskrue. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 31.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2017 Tja, de er markedsført under bilstereo og denslags. Passer dårlig for å starte Hulda. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2017 De jeg viste bilde av, finner en hos Sønnak, best.nr. 2672825 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PiperBill Svart 1.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2017 Lars H. skrev for 7 timer siden: De jeg viste bilde av, finner en hos Sønnak, best.nr. 2672825 Bestilt! Takk Lars H :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kjellg Svart 1.November.2017 Link til dette innlegget Svart 1.November.2017 Kan skrive under på at de skoene som larsH linker til, er av de bedre. Skiftet selv ut i alle mine sko i år til samme type og merke. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.November.2017 Link til dette innlegget Svart 1.November.2017 Jeg kjøpte makne hos La-Sa i Son. Vil tro at alle båtsjapper med respekt for seg selv har slike som hyllevare. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.November.2017 Link til dette innlegget Svart 1.November.2017 (redigert) Her er en annen som også er bra......litt dyr kanskje Skyllermarks https://www.watski.se/Polplintar-111Dg Redigert 1.November.2017 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
boble65 Svart 1.November.2017 Link til dette innlegget Svart 1.November.2017 Gunga Din skrev 20 minutter siden: Di har jeg? meget bra? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.November.2017 Link til dette innlegget Svart 1.November.2017 PiperBill skrev for 15 timer siden: Bestilt! Takk Lars H :-) hva skulle de ha for et slikt par? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Autofil Svart 1.November.2017 Link til dette innlegget Svart 1.November.2017 (redigert) Her er de norske prisene på Skyllamark: https://www.watski.no/Batterikabelsko-111DE Redigert 1.November.2017 av Autofil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 2.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 http://www.sandtorv-maskin.no/batteriutstyr/tilbehor-batteri/exide-polsko-pin-m10 Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Nei, det er vel ikke et par polsko som knekker familieøkonomien. Men kvalitet akkurat på batterisiden er viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Gunga Din skrev for 20 timer siden: Her er en annen som også er bra. Skyllermarks https://www.watski.se/Polplintar-111Dg De likte jeg. Jeg har disse svelger 90mm2 med andre bolter. http://www.bema.no/?itemID=10181 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
boble65 Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Syns det er veldig greit og få kabelsko og krympestrømper på kablene som igjen skrus fast på polskoene til batteri? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Roger jo skrev for 2 timer siden: De likte jeg. Jeg har disse svelger 90mm2 med andre bolter. http://www.bema.no/?itemID=10181 Har opplevd at slike sprekker i kabelklemmene. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 boble65 skrev 1 time siden: Har opplevd at slike sprekker i kabelklemmene. Feilvare eller overtrekt? Bema sine har holdt bytter ut 8 stk i år de forige ble stygge etter 25 år. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Jeg vil tro at de kontakttypen jeg viste til lenger oppe i tråden med 10mm bolt og tilhørende påklemte ringkabelsko vil gi minimalt spenningstap. Med mange hundre ampere ved startmotor og trøstere, er det ikke mye dårlig kontakt som gir stort tap. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
boble65 Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Roger jo skrev for 1 time siden: Feilvare eller overtrekt? Bema sine har holdt bytter ut 8 stk i år de forige ble stygge etter 25 år. Er vel lett og overtrekke. Og vibrasjoner og slikt. Særlig vist en har for stor dimensjon på kabel så må du skru godt for at det skal sitte og da blir det press på klemmene med fare for brudd. Bedre med kabelsko som er presset på kabel og skrudd i polsko. Lettere og ta av ved bytte og. ? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 boble65 skrev for 10 timer siden: Bedre med kabelsko som er presset på kabel og skrudd i polsko. Lettere og ta av ved bytte og. ? Helt enig, men fikk ikke 90 mm² med 10mm hull. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 Jeg hadde ikke problem med å finne kabelsko for 95mm² og 10mm hull (Best marin). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.