Jump to content

Litt uvanlig batteriterminal. Noen som har sett slike?

PiperBill

Recommended Posts

Jeg skal bytte batteriterminalene og kom over en litt uvanlig løsning på Wish.com. Jeg har ikke sett slike før. Litt usikker om «zink alloy» er noe brukenes.

Beskrivelse:

2 Pcs 4/8 Awg Car Positive Negative Battery Terminal Platinum Gold. Material: Zinc Alloy Color: Gold Silver is also available.

batcon1.jpg

batcon2.jpg

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Noe slikt "dill" ville jeg aldri brukt på mine batterier. Hva skal en med så mange tilkoblinger? Skal en ha mange kabler inn på batteriet, ville jeg brukt en fordelingsskinne og kun en grov kabel til denne. Jeg holder meg til kabelsko som på bildet under med 10mm tilkobling for ringkabelsko, ikke med en skarve settskrue.

kabelsko2.jpg.85cab4d7e78f7b463bf676a0b379eff4.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg vil tro at de kontakttypen jeg viste til lenger oppe i tråden med 10mm bolt og tilhørende påklemte ringkabelsko vil gi minimalt spenningstap. Med mange hundre ampere ved startmotor og trøstere, er det ikke mye dårlig kontakt som gir stort tap.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Roger jo skrev for 1 time siden:

Feilvare  eller overtrekt?

Bema sine har holdt  bytter ut 8 stk i år de forige ble stygge etter 25 år. 

Er vel lett og overtrekke. Og vibrasjoner og slikt. Særlig vist en har for stor dimensjon på kabel så må du skru godt for at det skal sitte og da blir det press på klemmene med fare for brudd. Bedre med kabelsko  som er presset på kabel og skrudd i polsko. Lettere og ta av ved bytte og. ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...