larsjonassen Startet 1.November.2017 Link til dette innlegget Startet 1.November.2017 da har dagene gått å eg har endeligt fått noe diesel opp til denne delen på motoren. men ikkje lengre. kan den tingen så er ringa rundt løsnes å sjekke om det kommer noe der? lufta en del å fått drivstoff opp der men ikkje opp i røra. våre en del timer lufting nå.... LEi.no Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Har du prøvd å gi full gass og prøvd å starte? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Du kan ikke løsne der, det er ventilene på utløpet av diseslpumpa. Derfra og ut klarer du uansett ikke å lufte manuelt, . Sett regulatoren på full gass, løs mutrene der de går inn på dysene og kjør den på starteren til det kommer ren diesel ut. Stram til, og start opp! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
larsjonassen Svart 2.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 kom diesel når eg løsna på ventilen. men ikkje når eg strama den på igjen. kan disse bli tett? eller har eg fucka til noe som eg ikkje skulle nå? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Prøver igjen... Har du prøvd å starte? Sitér dette innlegget Link to post
larsjonassen Svart 2.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 prøvt å starte ja. beklager. lese meg grønn på forum her å i manualen. hehe.. null sjans å få start på den. lufta den igjenom filter å pumpe. drivstoffet ligger rett under ventilene. men har nå kinna tom 4 batteri nå. fekk drivstoff ut av eine ventilen når eg løsna den litt. da kom det mye diesel opp. men null sjans å få trykk så det kommer når eg kinne eller snurre med manuell sveiva med spakene på toppen oppover. spekulere om det er tett under ventilene siden det ikkje kommer noe når de er fastskrud. men kan vær ventilen under så ikkje er åpen eller noe. 14 dager uten hell nå. Bra det er ei stund til sommeren... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Løsne på alle røret oppe ved dysene, gi full gass og kinne til det kommer diesel. Skru igjen dieselrørene og start opp. Sitér dette innlegget Link to post
larsjonassen Svart 2.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 det eg har holdt på med i går å idag.. kom som sakt bare diesel når eg løsna på selve ventilen. null ellers. eller må eg har meir tolmodighet? holt på i over 2 timer. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Skal komme ganske kjapt om du har luftet filteret og pumpa skikkelig. Må ikke løyse på ventilen. Sitér dette innlegget Link to post
larsjonassen Svart 2.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 ventilen har eg løsna på så.... men skrudde den fast igjen da. men har nå lufta til den store gull medalje her så rart det skal gå kjapt. sikkert lufta ut en liter eller to bare for å vær sikker. men var bare en ventil eg løsna på då så. Greit det er noen måneder til sommeren igjen. Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 sjekket att ikke stopperen står inne ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 larsjonassen skrev for 13 timer siden: kom diesel når eg løsna på ventilen. men ikkje når eg strama den på igjen. kan disse bli tett? eller har eg fucka til noe som eg ikkje skulle nå? Det kan du ha gjort ja. Hvis det ikke kommer diesel til røret er det enten regulatoren som har hengt seg opp, stoppen som er ute eller plungerene som har hengt seg opp. Det siste virker mindre sannsynlig siden du får diesel ved å løse ventilen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 (redigert) Side 19 og 20 kan væer tett sil? Lufting tar normalt 5 /10 min Følg manualen, tankventilen åpen? http://www.82ms.se/Instruktionsbok_MD11_MD17_mars77.pdf https://www.maritimepropulsion.com/files/pdf/1001252 https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-cat-7742230.aspx Redigert 3.November.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
larsjonassen Svart 3.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 båt 45 skrev for 7 timer siden: sjekket att ikke stopperen står inne ? Skal sjekke det! har ikkje tenkt over den plage meg. hehe.. index skrev for 6 timer siden: Det kan du ha gjort ja. Hvis det ikke kommer diesel til røret er det enten regulatoren som har hengt seg opp, stoppen som er ute eller plungerene som har hengt seg opp. Det siste virker mindre sannsynlig siden du får diesel ved å løse ventilen. Rart noen skulle bli øydelagt ved åpne den. men ser ut at det er noe under den som stopper tilførsel av drivstoffet. var ikkje mye eg løsna ventilen før det kom mye drivstoff ut av den. virker så det står i en posisjon som gjør det er lukket under ventilen. muligt stopperen. eller at regulatoren har hengt seg. trur på den siden båten har stått et års tid. ifølge selger så skulle den vær nyoverhala det meste på motoren så. men kan høre om han har vært borti den. ser det går å løsne heile "enheten" ifra motoren. Roger jo skrev for 1 time siden: Side 19 og 20 kan væer tett sil? Lufting tar normalt 5 /10 min Følg manualen, tankventilen åpen? http://www.82ms.se/Instruktionsbok_MD11_MD17_mars77.pdf https://www.maritimepropulsion.com/files/pdf/1001252 https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-cat-7742230.aspx Skal sjekke! har ikkje sett under der bare pumpa. kommer noe drivstoff til filteret til undersiden av ventilene men ikkje all verden. takker for tips! skal teste på tirsdag. :) :) :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.