Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Sitat

Hadde vært interessant om du kunne regnet på dette Lars H.

Nei mmosberg, det orker jeg ikke å regne på. Så la oss heller si at eksemplet mitt var "worst case" med superledende metalltank. Kanskje vannmengden ble et gram eller to mindre med et annet tankmateriale? Men en kan jo regne på slikt også. Jeg tror mange stusset da jeg regnet litt og la frem data på kuldetap i et kjøleskap versus boks når en åpnet  disse for å ta noe ut. Da ble nærmes myten om at "kulden rant ut" av kjøleskapet og at det krevdes myyye energi for å kjøle ned den luften som rant ut.helt avkreftet.

Lars H.

Lars H.

Sitat

Hadde vært interessant om du kunne regnet på dette Lars H.

Nei mmosberg, det orker jeg ikke å regne på. Så la oss heller si at eksemplet mitt var "worst case" med superledende metalltank. Kanskje vannmengden ble et gram eller to med et annet tankmateriale? Men en kan jo regne på slikt også. Jeg tror mange stusset da jeg regnet litt og la frem data på kuldetap i et kjøleskap versus boks når en åpnet  disse for å ta noe ut. Da ble nærmes myten om at "kulden rant ut" av kjøleskapet og at det krevdes myyye energi for å kjøle ned den luften som rant ut.helt avkreftet.

• Create New...