Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

mmosberg skrev 35 minutter siden:

Det er god kapasitet på utluftingen fra de fleste tanker. Fukt overføres også i stillestående luft. Mens kondens var et vanlig problem på de fleste privatbiler før i tiden, er dette nærmest helt borte nå. Nettopp pga overgang fra tanker laget i metall til plast.

 

Problemet med bil var vel at en fikk ising i forgasseren når det var veldig høy fuktighet i luften? Da ble luften kjølt kraftig ned i innsuget, kondensert og og frøs til is med det resultatet at gasspjeldet satte seg fast i isen. Har moderne biler plasttank? Det var nytt for meg, men jeg må innrømme at jeg er mer oppdatert på båt enn bil.

Lars H.

Lars H.

mmosberg skrev 7 minutter siden:

Det er god kapasitet på utluftingen fra de fleste tanker. Fukt overføres også i stillestående luft. Mens kondens var et vanlig problem på de fleste privatbiler før i tiden, er dette nærmest helt borte nå. Nettopp pga overgang fra tanker laget i metall til plast.

 

Problemet med bil var vel at en fikk ising i forgasseren når det var veldig høy fuktighet i luften? Da ble luften kjølt kraftig ned i innsuget, kondensert og og frøs til is. Har moderne biler plasttank? Det var nytt for meg, men jeg må innrømme at jeg er mer oppdatert på båt enn bil.



×
×
  • Create New...