Astor Startet 4.November.2017 Link til dette innlegget Startet 4.November.2017 Det skjer mye rundt Sætre om dagen. Marinaen er stengt og det kommer trolig nye eiere til neste sesong. Rundt båthavna er det en stor byggeplass som dere ser på bildet. Innflytting her er neste år like før jul. Ovenfor gjestehavna i nord skal det også bygges. Mer info vil komme her etter hvert. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mouche Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Åpoenbart mye utvikling i kommunene Røyken og Hurum etter at det ble vedtatt sammenslåing med Asker selv om vi i Asker aldri ble spurt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Turbåt Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Sætre er en fantastisk koselig sørlandsidyll! Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Astor Svart 4.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Mouche skrev for 5 timer siden: Åpoenbart mye utvikling i kommunene Røyken og Hurum etter at det ble vedtatt sammenslåing med Asker selv om vi i Asker aldri ble spurt! Vi her ute ble heller ikke spurt. Ser nå at boligprisene her hos oss har steget godt siste året. Vi kaller det "Askereffekten". Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mouche Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Var det ikke folkeavstemning eller innbyggerundersøkelser både i Røyken og på Hurum? I Asker var politikerne helt suverene og spurte ingen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mizar Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 (redigert) Mouche skrev 37 minutter siden: Var det ikke folkeavstemning eller innbyggerundersøkelser både i Røyken og på Hurum? I Asker var politikerne helt suverene og spurte ingen! Det er ofte et tegn på at man vet hva svaret er på forhånd! Hvis man liker svaret, lager man folkeavstemning. Hvis man ikke liker det, lar man være å spørre. For øvrig, Astor, Sætre er et fantastisk flott og idyllisk sted. En perle. Dette blir "litt" som å si: Her var det jammen fint! Her må vi bygge en by...- Håper utbyggerne klarer å bevare idyllen! Redigert 4.November.2017 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Ms Fortuna Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Er helt enig i at Sætre er en fin plass å dra på tur til. har blitt 2 midt-uke turer dit for meg denne høsten, når det er stille og rolig og folketomt i gjestehavna. Da blir jeg gjerne liggende et par døgn, går mye kyststier og gjør unna bøker som skulle vært lest. Den beste delen av båtsesongen dette. Men er dog skeptisk til disse blokkene som kommer nå helt nede i havna, men skjønner jo godt at det må være paradis for dere som skal bo der. I dag ble Fortuna pakket inn for vinteren, etter 1. November er sesongen over for oss, og alt konserveres frem til Mars neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Astor skrev for 2 timer siden: Vi her ute ble heller ikke spurt. Ser nå at boligprisene her hos oss har steget godt siste året. Vi kaller det "Askereffekten". Har aldri hørt om "Askereffekten", og hvor mye har disse prisene steget? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Mouche skrev for 7 timer siden: Åpoenbart mye utvikling i kommunene Røyken og Hurum etter at det ble vedtatt sammenslåing med Asker selv om vi i Asker aldri ble spurt! Utviklingen har vært i gang lenge føre det ble vedtatt sammenslåing. Faktisk er det en kontinuerlig utvikling i distriktet. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Ser bra ut! Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Mouche Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 12 hours ago, Scand Baltic said: Har aldri hørt om "Askereffekten", og hvor mye har disse prisene steget? En telefon til meglere i området vil vel kunne gi en viss indikasjon på det vil jeg tro. Helt enig med deg i at det har vært en utvikling i området som det kjo har vært hele veien fra Oslo til og med Drammen og Røyken/Hurum anses vel også som stdig mere attraktive områder å bo i med en rimelig grad av nørhet til Oslo og Drammen (?) og med boligpriser langt under Oslo, Bærum og Asker. Selv ble vi "presset" ut til Asker av boligprisene i Oslo og Bærum i sin tid og nå presses ungdom i Asker videre utover. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Frissy Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Hvordan er det med båtplass utbygging. Vi har har plass i Asker men kunne godt ha tenkt oss i sætre men dette er jo ikke så lett for folk utenfor kommunen. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Kjedelig å være den negative, men jeg synes funkis stilen i Sætres nye utbygginger ikke passert helt inn. Med de siste klossene som skal komme ved stranda og gjestehavna er det ikke mye som ligner på Sørlandet. Men nå er vel utbygger og sentrale politikere så "close" at alt har blitt lov. Utbyggingene mellom sentrum og barneskolen er også langt fra noen sørlandsstil. Med så mye utbygging kunne det virkelig blitt en perle om stilen var gjort litt systematisk og ensartet. Forøvrig er jeg enig i at Sætre er et fint sted. Rivende utvikling siden jeg vokste opp der. Ser det fremdeles er mulig å få seg en kurrant enebolig for 3 mill på Skadtvedt feltet, så det er vel en stund til Askerprisene nås? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 22 minutes ago, nordan family 27 said: Med de siste klossene som skal komme ved stranda og gjestehavna er det ikke mye som ligner på Sørlandet. Nei, men har heller aldri vært Sørlandet og skal heller aldri bli det så i så måte er det moderne uttrykket helt greit for min del. Det er ingenting som skurrer mer i mine øyne enn de som bygger hus i den såkalte sørlandsstilen, men på et sted hvor man aldri hadde bygget et hus på Sørlandet hvis man går litt tilbake i tid. Men også her, som så mange andre steder, så er det jo nokså subjektive meninger. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
nordan family 27 Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Ja..... Delte meninger. Men Sørlandsidyll som nevnt over mener jeg ikke dette kan kalles. Sørlandsbyene har stort sett et særpreg. Funkis firkantene som flere steder nå er og blir bygget har i liten grad preget Sætre før, men vil i høyeste grad gjøre det i fremtiden - godt innenfor 100 meters belte. Synes ikke det er vakkert. Men kunne godt tenkt med plasseringen selv - i alle fall som sommerhytte med kort reisevei og vannet (bokstavelig talt) et kort steinkast fra takterassen (må kaste kort for ikke å skade båtene i gjestehavna). De terraserte leilighetene i indre-pollen preger jo også inntrykket av Sætre. Men de har jo grei utsikt. Ettersom jeg har en tilknytning til Sætre, synes jeg det er litt trist at en slik stor utbygging som har skjedd de siste årene - og som fortsetter - ikke gjøres litt mer enhetlig og estetisk "passende" i forhold til den bebyggelsen som tross alt er på stedet og utgjør den største delen av kvadratmeterne. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Jeg er tildels enig med @nordan family 27. Jeg har også vokst opp på Sætre, og selv om Sætre på 70- og 80-tallet ikke var så mye å juble for rent estetisk så synes jeg ikke nybyggene ved havna er det heller. Heldigvis droppet de ekstremvarianten med boliger på søyler ut over vannet, men jeg skulle gjerne sett at de bygget mindre dominerende og gjerne litt mer i stil med eksisterende bebyggelse (den gule treetasjeren). Uansett så trenger Sætre utvikling og tilflytting, så det er godt at noe skjer. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Astor Svart 5.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 (redigert) Scand Baltic skrev On 4.11.2017 at 19.08: Har aldri hørt om "Askereffekten", og hvor mye har disse prisene steget? Boligprisene steg litt over 16% siste 12 måneder og toppet for landet forøvrig. Vi har kjøpt oss en terrasseleilighet 100 meter fra båthavna med innflytting neste høst. Selger vår enebolig på vetsiden som nå blir kalt "Nye Asker Vest" på Klokkarstua med utsikt fra Lier til Berger og Nykirke i sør, med en kveldssol man bare kan drømme om. En overgang som blir godt for kroppen. Redigert 5.November.2017 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 5.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Frissy skrev for 11 timer siden: Hvordan er det med båtplass utbygging. Vi har har plass i Asker men kunne godt ha tenkt oss i sætre men dette er jo ikke så lett for folk utenfor kommunen. Storsand har vært mulihetenes båthavn for folk som kommer fra andre kommuner. Men nå tykner det til. Hurumhavna på Tofte forsvinner når Maud dukker opp neste sommer. Alle skal ut. Og det gjelder rundt 100 båtplasser som må søke seg til ny båthavn. Mange ønsker Maud dit peppern gror, men her er det eier av området, Br. Tandberg som bestemmer. Lite populært helt sør i "Nye Aker". Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Popeye70 Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 (redigert) Det har vært snakk om å opprette båthavn og opplagsplasser på game Dyno på Sætre. Det ligger et lite anlegg der nå. Hvordan det går med disse planene vet jeg ikke, men noe må gjøres når halve dagens parkerings-/opplagsplass forsvinner til boliger. Redigert 5.November.2017 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gew77 Svart 6.November.2017 Link til dette innlegget Svart 6.November.2017 Sætre er et flott sted! Bor selv i Røyken, men planlegger flytting til Sætre når mengden hjemmeboende barn minker noe. Har båtplass på Storsand og trives veldig godt i den ytre havna der. Ser "gamle" Astor har kommet hjem til Hurum også, ligger på nabobrygga vår. Liker godt den nye gjestehavna i Sætre, men håper det blir gjort en bedring på strømforholdene der. Med endel båter der, blir det så mye belastning at det knapt nok er strøm til lader.. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Astor Svart 7.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Popeye70 skrev On 5.11.2017 at 19.47: Det har vært snakk om å opprette båthavn og opplagsplasser på game Dyno på Sætre. Det ligger et lite anlegg der nå. Hvordan det går med disse planene vet jeg ikke, men noe må gjøres når halve dagens parkerings-/opplagsplass forsvinner til boliger. Der tror jeg det skjer lite i fremtiden. Men kommunen sier de jobber med fremtidige løsning av båtplasser i Hurum. Den som lever får se... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pequod Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Hyggelig i Sætre ja. Er det fremdeles strøm på gjestebryggene? Planlegger noen dagers tur senere i måneden, og det ville vært greit å vite. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Astor Svart 7.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Pequod skrev for 3 timer siden: Hyggelig i Sætre ja. Er det fremdeles strøm på gjestebryggene? Planlegger noen dagers tur senere i måneden, og det ville vært greit å vite. Om det er strøm på bryggene vet jeg ikke, dessverre. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sun Flyer Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Angående "funkisfirkantene" så er vel de først og fremst valgt fordi de er billige å produsere? Alle "byggeklossene" støpes et annet sted og så kommer de på lastebiler og heises på plass. Ikke pent, men blir veldig raskt ferdig. Ser det overalt. Fyllte faktisk diesel i sætre i sommer. Enig i at det er et flott sted. Grattis med ny kåk, astor. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Flid Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Astor skrev for 8 timer siden: Om det er strøm på bryggene vet jeg ikke, dessverre. Snakket med Kåre for noen dager siden. Han sier ingen strøm på Bendik eller Kommunebrygga. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.