nordan family 27 Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Men det er vel strøm på båtforeningens brygge? Det rett ut for klubbhuset er jo fin å ligge på enden av. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.November.2017 Link til dette innlegget Svart 8.November.2017 Båtforeningens brygge pleier å ha strøm hele vinteren, ja. Vår forrige båt lå der med lunk hele vinteren. Det er bare å se etter brygga med vinterinnpakkede båter. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Astor Svart 8.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2017 Sætre båtforening har også ledige plasser i bobla for vinteren. Strømmåler fram til båten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Maxi1234 Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 (redigert) Siden denne tråden handler om Sætre, så tar jeg sjansen på å spørre om den finnes noen motorkyndige sjeler som kunne hjulpet meg med å titte på en forgasser til en eldre Mariner 4 hk 2-takter. Har akkurat kjøpt den, og den har gått greit i 3-4 dager. Men igår skjedde det at den "dør" ved gasspådrag. Den starter ekstremt lett og går fint på tomgang, men stopper som sagt ved gasspådrag. I fri oppfører den seg forholdsvis normalt. Siden jeg aldri har skrudd på slikt, hadde jeg vært kjempetakknemlig om noen hadde villet tatt seg bryet ved å hjelpe meg litt. :) PS: Jeg bor i Sætre. Redigert 5.Juli.2018 av Maxi1234 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Vi tøffer forbi Dyno fabrikken nå. Er disse bygningene forlatt nå, eller er det noe funksjon / aktivitet der...? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 7 hours ago, Code0 said: Vi tøffer forbi Dyno fabrikken nå. Er disse bygningene forlatt nå, eller er det noe funksjon / aktivitet der...? Industriområdet på Engene benyttes per i dag av 3 forskjellige virksomheter, Chemring Nobel, Orica og Dynea. Totalt antall ansatte på industriområdet er ca. 120 (tall fra 2015). Alle virksomhetene var tidligere en del av Dyno Industrier men har i dag forskjellige eiere. Produksjonen av Nitroglycerin, dynamitt og krutt ble forøvrig avviklet på 1960-tallet. Chemring Nobel produserer og lagrer energirike materialer som omfatter sprengstoffer og energirike myknere. Lagring av sprengstoffer skjer i overveiende grad i fjellmagasiner. Orica Norway AS har en bulkstasjon på Engene som fungerer som distribusjonssenter for halvfabrikata til emulsjonssprengstoffer (ANE 7000). Dynea lagrer metanol og urea på Engene. Leveranser av disse råvarene skjer med båt (ca. 50 anløp per år). Råvarene sendes med tank- og lastebil videre til produksjonsanleggene på Lillestrøm. Det er disse tankbåtene man ser legge til på yttersiden av Engeneodden. Merk: Informasjonen ovenfor er fra 2015. Det kan derfor være at dette ikke er 100% korrekt lenger. Deler av området er vel også gjort om til næringspark, er det ikke så? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Hedwig Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Ikke vært i området så langt i år, men mener jeg så lastebåt ligge ved bryggene der i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.