-morten- Startet 5.November.2017 Link til dette innlegget Startet 5.November.2017 http://www.tv2.no/nyheter/9470589/ Denne saken får mye oppmerksomhet!! Synes det hele virker veldig merkelig!! Tror det er en god del av denne historien vi ikke vet om!! Ærlig talt.. hundemat for to store hunder i 5 måneder er veldig mye mat! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Euklid Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Jepp, her er det mye som ikke henger på greip. Mat for fem måneder skal en alltids få ombord i en 50 fots båt, vi har jo ofte hatt mat for mange måneder i vår lille tass. Men det er vanskelig å tro noe annet enn at det er et umettet behov for oppmerksomhet som ligger bak en del av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 50-foteren er registrert som 37 fot. De hadde e-pirb som de ikke aktiverte. Voldsomt regn som knakk motor og rigg ikke registrert av meteo. En del som ikke stemmer. Ref. bl.a. SXK. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Skuespillere? http://hawaiifilmindustry.com/photo/photo/listForContributor?screenName=0t4bwknjr36la&xg_source=activity Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Mye som tyder på at det er humbug. Men når det er sagt, er det andre enn meg som har reagert på språket og måten folk går til angrep på disse på sosiale media? Leser litt på amerikanske/internasjonale seilsider og FB grupper og språket er vanvittig hardt. Jeg mener, folk tar helt av. De kalles for de mest motbydelige ting, henges ut på alle tenkelige og utenkelige måter. Språkbruken og holdningene er hinsides. Det er som en gigantisk tidevannsbølge med dritt. Har jeg gått glipp av noe eller har det blitt helt ok å æreskjelle folk på det groveste, å ha en språkbruk om andre som før var utenkelig? Skjønner ingenting jeg. Virker som sosiale media har blitt helt perverse. Får håpe det tar litt tid før vi begynner å skrive om hverandre på denne måten i her i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Stusset på det samme. Kan det være en journalist som har misforstått, skjer hele tiden, og plutselig har ei fjær blitt til 5 høns? Kan det for eksempel hende at historien egentlig er slik at jentene har vært ute på en 5 mnd lang reise - totalt!? Høres mer sannsynlig ut. Ikke minst med tanke på formen til de to damene da de ble intervjuet. Smilte, lo og spøkte, og etter min mening i utrolig god forfatning etter nesten et halvt år i havsnød. Noen må ha misforstått her(?) Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 leste en reportasje om dette i US Navy Times, med bilder ig intervju fra US Navy båten som plukket opp seilerne, ikke noe negativt nevnt der, det eneste var at en av US Navy folkene syntes det var litt snodig at de hadde en fullt fungerende EPIRB liggende, ubrukt Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Duppe Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Reagerte også på denne. Var jo mast, burde vært mulig å få litt seil på uansett. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Men hvorfor ville de ikke bruke riggen? Masta stod, og det burde da være mulig å forsterke eventuelle skadede deler? I alle fall når man har fem måneder til rådighet... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Mizar Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 (redigert) Jeg fikk inntrykk av at hun som eide båten (?) ikke hadde peiling på båtliv, og hadde bare gjort et par prøveturer. Så får un seg en kjæreste som ikke kan NOE om båt. Disse to damene legger så ut på en romantisk seilas til Hawai, med proviant for et helt år. De visste antagelig ikke hva en EPIRB var for noe "rart". Det så ikke ut til at noen av dem, inludert hundene, hadde lidd overlast. Men når de ikke kan noe særlig om navigasjon eller noen ting nærmest, så gikk vel bare dagene. Til slutt var de nok glade for å bli "reddet", -og jeg er litt ufin nå, men det var vel en løsning de så etter når evnen til å redde seg selv syntes å være helt fraværende. Men her er det jo lett å spekulere for mye, av mangel på harde fakta. Jeg synes også det er ganske merkelig hele greia. Redigert 5.November.2017 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Ida Marie III Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Pinkvin skrev for 9 timer siden: Mye som tyder på at det er humbug. Men når det er sagt, er det andre enn meg som har reagert på språket og måten folk går til angrep på disse på sosiale media? Leser litt på amerikanske/internasjonale seilsider og FB grupper og språket er vanvittig hardt. Jeg mener, folk tar helt av. De kalles for de mest motbydelige ting, henges ut på alle tenkelige og utenkelige måter. Språkbruken og holdningene er hinsides. Det er som en gigantisk tidevannsbølge med dritt. Har jeg gått glipp av noe eller har det blitt helt ok å æreskjelle folk på det groveste, å ha en språkbruk om andre som før var utenkelig? Skjønner ingenting jeg. Virker som sosiale media har blitt helt perverse. Får håpe det tar litt tid før vi begynner å skrive om hverandre på denne måten i her i Norge. Ja skjønner heller ikke at folk gidder engasjerer seg i slike agurk "nyheter"... Ingen er skadet eller død, så hva betyr det egentlig for oss hva som har skjedd der ute..? Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 41 minutes ago, Propell1 said: Men når de ikke kan noe særlig om navigasjon eller noen ting nærmest Så "motorhavari" var tett filter, og "ødelagt mast" var krøll i tauverket? Det kan tenkes at det var på det nivået når haier som svømte rundt båten ble tolket som en livstruende situasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 (redigert) Dette er garantert et sosialt eksperiment i beste "Farmen-stil" Men må si jeg er imponert over at de har klart å lage kameraene så små og usynlige, teknologien nå til dags er jammen meg ikke til å spøke med Redigert 5.November.2017 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 6.November.2017 Link til dette innlegget Svart 6.November.2017 (redigert) Duppe skrev for 9 timer siden: Så "motorhavari" var tett filter, og "ødelagt mast" var krøll i tauverket? Det kan tenkes at det var på det nivået når haier som svømte rundt båten ble tolket som en livstruende situasjon. Det er jo veldig fristende å tro at beretningen deres om haiangrepet er basert på en tro på at filmen "Haisommer" faktisk bekriver haiers oppførsel i virkelighetens verden... Jeg tviler sterkt på at haier, organisert i flokk som om de var spekkhoggere, har forsøkt å renne båten i senk med gjentatte forsøk på å stange hull i skroget... Sanrt kommer de vel med en bokutgivelse? Redigert 6.November.2017 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Duppe Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 (redigert) Når vi ser bakgrunnen til 'kapteinen' og hennes planer om å skrive bok av hendelsen, https://baatplassen.no/i/topic/138208-kjedelige-folk-med-pinnebåter/ virker det som at det neppe var en heldig tilfeldighet at de klarte å planlegge provianten mer enn bra, men absolutt ingenting annet. Det ser mest ut som at det var et slags PR stunt for en planlagt bokutgivelse. Redigert 12.November.2017 av Duppe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.