JRK Svart 9.November.2017 Link til dette innlegget Svart 9.November.2017 Se der var Hulda tilbake igjen. Ja, jeg er jo av den oppfatning av at et batteri som er frakoblet på den ene polen ikke kan via den andre sette I gang noen galvanisk tæring, vagabondingstrømmer eller andre ulumskheter, av den enkle grunn av at batteriet da ikke er i stand til å påføre noen spenning som kan drive en strøm. Da får du heller ingen korrosjon Men det er vel liten vits I å spørre om en forklaring, for da blir jeg vel enda en gang kalt kverrulant. Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 11.November.2017 Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 (redigert) Kanskje litt ot, men bryter på begge ledere er også mer sikkert. Kommer en tynn minuskabel i kontakt med en tykk plusskabel brenner minuskabelen fortvekk før sikringen på plusskabel går. Hadde en hatt korrekt dimensjonert sikring og/eller bryter på minuskabelen ville intet galt skjedd. Skal en ha et sikkert system med kun sikring på en pol burde alle minuskabler ombord være like solide som største positive. Det er ikke realistisk. Redigert 11.November.2017 av LM 9725 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.