Ficher Startet 16.Juli.2005 Del på Facebook Startet 16.Juli.2005 Hei. Min fars 10 hk Sabb slurer/ruser seg opp når jeg gir full gass, er der noen som kan gi et godt svar på dette ? ( har ikke innstuksjons bok) Ved halv gass er det ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Regent Svart 16.Juli.2005 Del på Facebook Svart 16.Juli.2005 Hei Hvis det er en sabb med vribar proppel, så er det en enkel afære å stramme koblingen. Ta av lokket oppe på koblingskassen, så sier det seg selv. Har gjort det selv, og husker det var en grei jobb, men det er så lenge siden at jeg ikke husker detaljene, men de kan helt sikkert Walter_S hjelpe med. Lykke til Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
Ficher Svart 16.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2005 Hei. Ja, det er vridbar proppel. Har hør at under koblingskassen er der fire skruer som skal trekkes til , men hvilken vei......er dette lett og se? Må jeg ha ny pakkning for og sette på koblingskassen igjen? Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 16.Juli.2005 Del på Facebook Svart 16.Juli.2005 pakning? hehe... nei, det trenger du nok ikke. Jeg har en manual på 10 hk sabb, der står det at du kan lage de fleste pakningene til motoren av melkekartong, eller tykk tegnepapp! Dersom motoren skjærer seg skal du ta ut stempelet og file lett over det med en fil står det også.... Co labrus Sitér dette innlegget Link to post
Capt`n Laffen Svart 16.Juli.2005 Del på Facebook Svart 16.Juli.2005 Hvis den ligner min (20hk) med vribar, så skal det være en mutter i koblingen som du strammer litt til på halv omdreining eller noe slikt... Sitér dette innlegget Link to post
prangel Svart 16.Juli.2005 Del på Facebook Svart 16.Juli.2005 Hei. Hver av mutrene, som står rundt koblingsplaten, skal skrues 1/6 dels omdreining. Det er som regel nok. Mutteren skrues inn på bolten, slik at det blir større friksjon/klem på koblingsplaten. Veldig enkel operasjon. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Capt`n Laffen Svart 16.Juli.2005 Del på Facebook Svart 16.Juli.2005 tok litt vel i jeg da... Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 16.Juli.2005 Del på Facebook Svart 16.Juli.2005 Sakset fra side 65 i manualen: Kontroller først at koblingshendelen er skjøvet helt frem. Hendelen skal gå over et dødpunkt for at koblingen skal holde. Ta av koblingshuslokket. Det er lettest å justere koblingen når den er innkoblet. Tilkoblingsstykket reguleres med muttrene (se bilde...W_S) på det to klemmene. Etter at alle mutrene er trukket til, prøves innkoblingstrykket med hendelen. Det er vanligvis nok å trekke 1/6 tørn på hver mutter. Er det for mye, trekkes 1/6 tørn på hver klemme. (hver klemme har 2 muttrer....W_S). Neste gang koblingen justeres, trekkes tilsvarende på motsatt muttre. På denne måte er en sikret jevn justering. Koblingsmutrene låses av fjærene som ligger an mot muttersiden. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Ficher Svart 16.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2005 Supert .......dette var god service. Takk !! Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 17.Juli.2005 Del på Facebook Svart 17.Juli.2005 Dette er Baatplassen på sitt aller ypperste! Bare en ting å gjøre nå, Kjøp VIMPEL! Mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Knurr Svart 21.Juli.2014 Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Men en annen sak - hva med Sabb 2HG 18 hk 1971 med reversgear? Min slurer når jeg gir full gass, samt slurer periodevis under full fart. Har nylig kjøpt båt med denne motor. Hva kan jeg gjøre, er det evt noen i Bergensområdet som tar en slik reparasjon - og fins det evt deler? Sitér dette innlegget Link to post
Knurr Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Viser til innlegget mitt fra i går kveld. Jeg lager i stedet et eget emne/tråd om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.