Jump to content

Hvordan redde matt skai?

sigrm

Recommended Posts

Heihei,

Har nylig blitt eier av en Draco 1800 Suntop med interiør som en gang i tiden var hvitt og blått men som nå er en slags skitten latte-farge og blått. Nå er den på land, og igår begynte arbeidet. Etter mye søking her på forumet, og testing av forskjellige midler var det Jif skurekrem på svamp som funket.

MEN, der vi har gått over har skaien blitt helt matt. Vi måtte gnikke godt for å få av skitten, og nå virker det altså som vi har gått for hardt til verks (se bilder). Prøvde først på et skjult sted, men oppdaget ikke mattheten før man fikk det over et større område... Kanskje putene er for gamle til å tåle det, interiøret er originalt fra midten av 80-tallet. 

Har noen tips til hvordan man kan få igjen glansen? :sweat: Hadde bare Biltema Vinylpolish liggende, men det hjalp ikke stort.

20171105_221720.jpg

20171105_221734.jpg

Draco 1800 Suntop 5.7L Mercruiser V8 230hk

Autoglym sin Vinyl & Rubbe care beskytter og gir en ny glans til overflaten. Jeg bruker den efter hardhendt rensing av vinylen i båten. Anbefales.

autoglym_vinyl.jpg.ee3d0bb7df15c33bfee6e69f3160c90f.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

59 minutes ago, Lars H. said:

Autoglym sin Vinyl & Rubbe care beskytter og gir en ny glans til overflaten. Jeg bruker den efter hardhendt rensing av vinylen i båten. Anbefales.

autoglym_vinyl.jpg.ee3d0bb7df15c33bfee6e69f3160c90f.jpg

Takk, det høres jo bra ut! Har du opplevd like matte puter som på bildet, og at denne fikser biffen likevel? 

Draco 1800 Suntop 5.7L Mercruiser V8 230hk

Å ja da, men nå finner jeg ikke bildet igjen. Jeg rengjorde skaiputene med fineste stålull dyppet i rødsprit. Dette høres brutalt ut, men mine puter tålte det fint. Etterpå ble det behandling med Vinyl & Rubbe care, Denne bruker jeg også på instrumentpanelet mellom instrumentene der det er svart vinyl. Det gir en fin dyp mørk finish.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...