-morten- Startet 7.November.2017 Link til dette innlegget Startet 7.November.2017 http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2017/11/07/Det-eldste-hurtigruteskipet-må-kanskje-pensjoneres-15563166.ece Ikke til forkleinelse til fungsjonshemmende, men dette var veldig trist!! Jeg har hytte ved Trondheimsleia og må si det er stas å se når Lofoten kommer nedover leia, eller man møter henne med båt! Det er den eneste Hurtigruta med fassong som et skip! Heldigvis er jo båten verna da, så den kommer jo likevel til å bli tatt vare på!! i forhold til en del andre gamle som ble solgt i Asia og verden rundt! Får tro at ikke Lofoten ender opp som flytende bordell i Thailand i hvert fall! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Pequod Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Så MS Lofoten på nært hold da jeg var oppe i Rørvik i Nord-Trøndelag i mai. Skikkelig flott skute. Må sørge for å få meg en tur om bord for 2020, tydeligvis! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
janet Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 (redigert) det ligger en gammel hurtigrute, noe i samme stil som Lofoten, i nærheten av Kristiansand (tror jeg), brukes som skoleskip og så har man M/S Sandnes i Stavanger, heller ikke å kimse av Redigert 7.November.2017 av janet add info (see edit history) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
ivar Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Den i Kristansand er vel MS Sjøkurs , tidligere Gann (skoleskip det også) og Rangvald Jarl. NRK Sommeråpent-båten i 2013 og 2015 I tillegg lever også MS Nordstjernen i god velgående, seiler bl.a cruise på Svalbard om sommeren. .. og her for ca 3 uker siden så jeg denne båten til kai i Kotor, Montenegro...: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mulligan Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 ex "Andrea", ex "Harald Jarl". Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 7.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Serenissima ex Harald Jarl, har jeg sett i Trondheim.. Lofoten tok da en ekstra runde ut til den da den forlot kaia, og de hilste på hverandre! Gann har jeg vært med fra Stavanger til Bergen da jeg var i marinen! flotte gamle båter med sjel og historie! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
hanto1 Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Det er jo bra at nyere skip er tilrettelagt for alle, men de gamle vernede skipene bør få være i sin originale stand og utforming. En evt ombygging/ absolutt krav vil være katastrofalt og kroken på døra for de gamle sliterne. Får håpe politikerne kan legge PK vaset til side og kalle en spade for en spade. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Det var vel i fjor (eller året før) at Lofoten gikk gjennom en stor renovering. Men denne var heldigvis til det bedre. Båten ble renovert til den stil som den hadde da den var ny på 50 tallet, men både hvite duker og porselen-servise. Nydelig båt den dag i dag. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Sitat Båten ble renovert til den stil som den hadde da den var ny på 50 tallet ikke værst det, når den var bygd i 1964 (sorry, klarte ikke å dy meg ) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kjellg Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 ivar skrev for 1 time siden: ikke værst det, når den var bygd i 1964 (sorry, klarte ikke å dy meg ) Ups, her ble jeg visst vel ivrig 1964 høres mere riktig ut, Hehe Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 4 hours ago, -morten- said: Serenissima ex Harald Jarl, har jeg sett i Trondheim.. Lofoten tok da en ekstra runde ut til den da den forlot kaia, og de hilste på hverandre! Gann har jeg vært med fra Stavanger til Bergen da jeg var i marinen! flotte gamle båter med sjel og historie! Serenssimia har jeg sett i Lillesand ved et par anledninger de siste årene også. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
-morten- Svart 7.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Den er en liten eksklusiv ekspidisjonsbåt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Fjordgubbe Svart 11.November.2017 Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 On 11/7/2017 at 1:26 PM, Kjellg said: Det var vel i fjor (eller året før) at Lofoten gikk gjennom en stor renovering. Men denne var heldigvis til det bedre. Båten ble renovert til den stil som den hadde da den var ny på 50 tallet, men både hvite duker og porselen-servise. Nydelig båt den dag i dag. Ja, det er dette som er båt. Mange er meir hus på kjøl. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Hva med å lage TV program minutt for minutt med Lofoten fra Bergen til Kirkenes og tilbake.?? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Star_ Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Nei, ikke Lofoten også. Da er det jo ingen klassiske hurtigruteskip igjen. Grandonkelen min var kaptein på Lofoten da hun seilte for vesteraalske, han vil bli så skuffet Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 (redigert) Star_ skrev 55 minutter siden: Nei, ikke Lofoten også. Da er det jo ingen klassiske hurtigruteskip igjen. Grandonkelen min var kaptein på Lofoten da hun seilte for vesteraalske, han vil bli så skuffet Hvorfor vil han bli skuffet? Tror heller han vil bli overrasket, for i dag er båten som den var når den var ny. Klassisk interiør. Eneste forskjell er at selskapet og rederifargene er forandret. Båten kommer til Tromsø i morgen og jeg skal prøve å komme meg ombord og få tatt noen bilder innvendig, om jeg rekker det.. Redigert 12.November.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Gjør det du og pøs bilder her. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Star_ Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Kjellg skrev for 4 timer siden: Hvorfor vil han bli skuffet? Tror heller han vil bli overrasket, for i dag er båten som den var når den var ny. Klassisk interiør. Eneste forskjell er at selskapet og rederifargene er forandret. Båten kommer til Tromsø i morgen og jeg skal prøve å komme meg ombord og få tatt noen bilder innvendig, om jeg rekker det.. Han hadde fått med seg saken da jeg ringte han, og jo han ble skuffet over at hun kanskje skulle pensjoneres. Han mener at alle de nye hurtigruteskipene er flytene hoteller uten sjarm. Er Forsåvit litt enig. Var med Lofoten en tur fra Bodø til Svolvær tilbake i 2015, og skuta har noe eget ved seg. Gleder meg til å se bildene BTW Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 13.November.2017 Link til dette innlegget Svart 13.November.2017 Kjellg skrev for 20 timer siden: Hvorfor vil han bli skuffet? Tror heller han vil bli overrasket, for i dag er båten som den var når den var ny. Klassisk interiør. Eneste forskjell er at selskapet og rederifargene er forandret. Båten kommer til Tromsø i morgen og jeg skal prøve å komme meg ombord og få tatt noen bilder innvendig, om jeg rekker det.. nå har vel skipet fått igjen sine rederifarger og skorstein også, samt merkene i baugen begge sider Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.