Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Jeg synes dette er en fin og nyttig aktivitet som jeg gir min fulle støtte. Det KAN redde liv. Og det er vel heller ikke "null graders vann", selv om det er langt under badetemperatur.

Jeg var selv en ufrivillig tur i vannet igår fra brygga (ikke overraskende ifølge min yngste sønn), i fulle novemberklær (men uten mobiltelefon denne gangen). Da visste jeg av dyrekjøpt erfaring at det er bortkastet tid og energi å prøve å ta seg opp på brygga, for det greier jeg ikke uten hjelp. Så jeg reddet lua mi, svømte bort til nærmeste båt (som var min egen), slo ut badestigen og kom meg ut av vannet ved egen hjelp. Akkurat som jeg har lært!

Ingen panikk! For dette har jeg øvd på flere ganger før, både frivillig og ufrivillig. En av erfaringene er at det hjelper bra med tykke klær, spesielt ullundertøy, mot rask nedkjøling. Og man flyter bra men svømmer og klatrer dårlig i full vinterhabitt. Og så har jeg alltid reserveklær i båten . . . . .

Kanskje det er flere her på forumet som burde melde seg på kurset . . .?

NilsPils

NilsPils

Jeg synes dette er en fin og nyttig aktivitet som jeg gir min fulle støtte. Det KAN redde liv. Og det er vel heller ikke "null graders vann", selv om det er langt under badetemperatur.

Jeg var selv en ufrivillig tur i vannet igår fra brygga (ikke overraskende ifølge min yngste sønn), i fulle novemberklær (men uten mobiltelefon denne gangen). Da visste jeg av dyrekjøpt erfaring at det er bortkastet tid å energi å prøve å ta seg opp på brygga, for det greier jeg ikke uten hjelp. Så jeg reddet lua mi, svømte bort til nærmeste båt (som var min egen), slo ut badestigen og kom meg ut av vannet ved egen hjelp. Akkurat som jeg har lært!

Ingen panikk! For dette har jeg øvd på flere ganger før, både frivillig og ufrivillig. En av erfaringene er at det hjelper bra med tykke klær, spesielt ullundertøy, mot rask nedkjøling. Og man flyter bra men svømmer og klatrer dårlig i full vinterhabitt. Og så har jeg alltid reserveklær i båten . . . . .

Kanskje det er flere her på forumet som burde melde seg på kurset . . .?

NilsPils

NilsPils

Jeg var selv en ufrivillig tur i vannet igår fra brygga (ikke overraskende ifølge min ynste sønn), i fulle novemberklær (men uten mobiltelefon denne gangen). Da visste jeg av dyrekjøpt erfaring at det er bortkastet tid å energi å prøve å ta seg opp på brygga, for det greier jeg ikke uten hjelp. Så jeg reddet lua mi, svømte bort til nærmeste båt (som var min egen), slo ut badestigen og kom meg ut av vannet ved egen hjelp. Akkurat som jeg har lært!

• Create New...