Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Det viktigste er å hente luft utenfra. Om en ikke vil lage hull i skroget er en mulighet å føre inn inntaksslange til inntak motorrom (men ikke så nær motorrom at en får varm luft med oljedamp derfra da). Jeg la opp defroster i en Nidelv 750 sport jeg hadde en gang i tida. Brukte en bred og flat kabelkanal i plast for å føre lufta under kartbordet/over kledning i dasstak og frem til to runde dyser med slike vinger i. Virket helt middels inntil jeg fikk tak i stusser på inntak til defrostervifte og førte en slik spiralslange fra defroster til innsida av luftinntak motorrom. Da ble det vei i vellinga. Ang effekt så ville jeg gått etter størrelse og valgt den kraftigste defrosteren du får som kan plasseres nært dysene, muligens under instrumenter/kartbordet på en Saga 27? Hvis det ikke er noen hulrom under vinduene en kan føre slanger/rør i må den ‘minst stygge’ løsningen vel være å plassere en kanal/rør som kan varmes og formes slik at den blir liggende rett under rutene så langt frem som mulig. Ville dog sett på løsning for å strupe utblåsning nærmest defroster, ellers blir det slapt i andre enden.

La også merke til at det lå en dansk Saga 27 til salgs for en stund siden som hadde defrosteranlegg. Kanskje smart å ta en telefon til Selje og spørre om/hvordan de har løst det hvis det har vært montert originalt?

Fantino

Fantino

Det viktigste er å hente luft utenfra. Om en ikke vil lage hull i skroget er en mulighet å føre inn inntaksslange til inntak motorrom (men ikke så nær motorrom at en får varm luft med oljedamp derfra da. Jeg la opp defroster i en Nidelv 750 sport jeg hadde en gang i tida. Brukte en bred og flat kabelkanal i plast for å føre lufta under kartbordet/over kledning i dasstak og frem til to runde dyser med slike vinger i. Virket helt middels inntil jeg fikk tak i stusser på inntak til defrostervifte og førte en slik spiralslange fra defroster til innsida av luftinntak motorrom. Da ble det vei i vellinga. Ang effekt så ville jeg gått etter størrelse og valgt den kraftigste defrosteren du får som kan plasseres nært dysene, muligens under instrumenter/kartbordet på en Saga 27? Hvis det ikke er noen hulrom under vinduene en kan føre slanger/rør i må den ‘minst stygge’ løsningen vel være å plassere en kanal/rør som kan varmes og formes slik at den blir liggende rett under rutene så langt frem som mulig. Ville dog sett på løsning for å strupe utblåsning nærmest defroster, ellers blir det slapt i andre enden.

La også merke til at det lå en dansk Saga 27 til salgs for en stund siden som hadde defrosteranlegg. Kanskje smart å ta en telefon til Selje og spørre om/hvordan de har løst det hvis det har vært montert originalt?

Fantino

Fantino

Det viktigste er å hente luft utenfra. Om en ikke vil lage hull i skroget er en mulighet å føre inn inntaksslange til inntak motorrom (men ikke å nær motorrom at en får varm luft med oljedamp derfra da. Jeg la opp defroster i en Nidelv 750 sport jeg hadde en gang i tida. Brukte en bred og flat kabelkanal i plast for å føre lufta under kartbordet/over kledning i dasstak og frem til to runde dyser med slike vinger i. Virket helt middels inntil jeg fikk tak i stusser på inntak til defrostervifte og førte en slik spiralslange fra defroster til innsida av luftinntak motorrom. Da ble det vei i vellinga. Ang effekt så ville jeg gått etter størrelse og valgt den kraftigste defrosteren du får som kan plasseres nært dysene, muligens under instrumenter/kartbordet på en Saga 27? Hvis det ikke er noen hulrom under vinduene en kan føre slanger/rør i må den ‘minst stygge’ løsningen vel være å plassere en kanal/rør som kan varmes og formes slik at den blir liggende rett under rutene så langt frem som mulig. Ville dog sett på løsning for å strupe utblåsning nærmest defroster, ellers blir det slapt i andre enden.

• Create New...