bukt Startet 8.November.2017 Link til dette innlegget Startet 8.November.2017 Har en wallas 1800sail som jeg skal helst montert under kartbordet i lugaren men da blir det litt lengde på eksosslangen.. Noen som vet hva Max lengde er på eksosslangene for å ikke forringe virkningsgraden på brenneren er... Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 8.November.2017 Link til dette innlegget Svart 8.November.2017 2 meter er oppgitt som max. Hvor lang lengde trenger du? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
bukt Svart 8.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2017 (redigert) Takk for kjapp respons , Er 2,5m I rett line , da må varmeren plasseres et annet sted bak i båten ute i benken evt. Ville helst hatt den inne slik at den sirkulerte luften i lugaren... hvor mye "taper" jeg i effekt ved å tilføre den kjølig luft 5-10c som må varmes opp mot lugarluften som gradvis økes... er jo bare 1800w så vil tro effekten og blir redusert noe med luftslanger til tilluft i lugar ... ? Redigert 8.November.2017 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 8.November.2017 Link til dette innlegget Svart 8.November.2017 Hvis du kan ta uteluft ville jeg definitivt gjort det. Da får du avfukting på kjøpet. 2.5m rett strekk lar seg vel isolere ganske enkelt? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.November.2017 Link til dette innlegget Svart 8.November.2017 Som Fantino sier, det bedre er å hente luft fra en annen plass enn rommet som varmes opp. Tanken er god, men det blir dårlig, fuktig luft Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 8.November.2017 Link til dette innlegget Svart 8.November.2017 Ny luft inn er jo best. Maks lengden på eksosen har vel med mottrykket eksosen får som ikke kan være for høyt. Og med tanke på støy er det bedre ute vil eg tro. Selv om den ikke bråker mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.