Roger jo
TerjeFjern skrev 59 minutter siden:Jeg betalte 12000 for bytting til kompositt
Kunne tatt jobben for 6
MegaTrondy skrev for 1 time siden:Tenkte å bytte ut tre skrog gjennomføringer da jeg ikke aner når de er byttet og de ser moden ut. Jeg er litt redd for å montere de nye gjennomføringene selv da jeg ikke er så flink med liming/støping, men jeg klarer fint å fjerne de gamle og kjøpe nye. Er det dyrt å få noen til å få på plass de nye gjennomføringen hvis jeg fjerner de gamle selv? Det er inntaket til motoren og septik som bør byttes.
Bruker du kompositt er oppskriften for å montere enkel som her side 14 http://www.nexusmarine.se/wp-content/uploads/2011/11/speed-instr-swe.pdf
bare gjør godt rent.
Hva er matrialet i skroget?
Monterer du metall gjenomføringer nesten samme fremgangsmåte men dag 2 (punkt 7) trekk til med verktøy.
det er normalt to knaster i innløpet så en kan stikke noe inn og holde igjen med en skiftenøkkel når en trekker til på innsiden (må være to)
TEC 7 er ok som tetning
PS, ta en plastikkpose bit og klipp et rundt hull som gjennomføringen legg på innsiden under mutteren så den ikke setter seg fast når du limer på utsiden i tilfelle noe TEC7 tyter inn.
Fjerne de gamle er enkelt en vinkelsliper så sliper en forsiktig ved hullet så er det lettere å fjerne den gamle. (fra utsiden) da er det 2 slangeklemmer å løsne og bære ut den 1/2 gjennomføringen med mutter ventil i et stykke.