Jump to content

Yanmar 6LPA-STP2, korrosjon rundt endelokk oljekjøler, er dette for mye, tiltak ?

Worry II

Recommended Posts

Hei,

Jeg hadde siste vinteropplags rutiner i helgen, og en av de siste tingene der er å se over og spraye motoren med 6-66. Da jeg kom til ojlekjøleren så jeg at denne hadde noe kant-irr, hvitt, som jeg tørket bort før jeg sprayet over (derfor grønt på bildet) Så tenkte jeg... dette er ikke bra ! Har lest noen tråder om dette her inne før om at dette må tas med en gang. Spørsmået mitt i denne omgang, referert til bildet. Lager jeg storm i vannglass, eller må enheten demonteres og renses før sesong 2018 ? 

Motoren har fulgt servicer og er en 2010-modell. Har blitt konservert for vinteren.

DSC_0280.JPG

DSC_0282.JPG

Har samme på min litt eldre utgave (2005 modell). Hadde båten til storservice (1000 t) hos Vollen slipp i Asker, som er Yanmar verksted i vår. Der stod rens av alle kjølerne på programmet. Jeg poengterte at det var salt på utsiden av endelokket, og regnet med at de demoterte kjølerne og renset de skikkelig.  men de gjorde ikke noe med det. Kun gjennomkjøring med noe a la systemrens (men det var visst noe annet de brukte) Så sånn sett går det vel greit. Men jeg har mest lyst til å demonyere kjøleren og få det på stell..

Worry II skrev On 12.11.2017 at 22.16:

Jepp. Den er halvtært, 

Da virker den og det grønne er en ørliten lekk og antagelig ikke P.G.A tæring, men jeg hadde nå åpnet og sett etter.  

Antar at det er frostveske i systemet nå og da kan sinken bli passiv, skift den til våren .

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...